Stockholm och rolig vecka

Vi var i Stockholm i helgen men har inte hunnit blogga om det. Vi hälsade på våra vänner Zimon och Charlott som bor på en ö i mälaren och har köpt segelbåt!
Där hade maskrosorna redan blommat ut och syrenen blommade! Nästan lite provocerande för en norrlänning att se det, vi har haft 7 grader och hagel liksom...
Jag plockade en härlig liten bukett med blommor, längtar till att allt slår ut här hemma också!
Jag var krasslig så jag fick hänga i deras hus och läste ut den här boken, fick besök av en gullig nyfiken katt och hade det allmänt lugnt och mysigt
Under tiden tog sig David, Zimon och Charlott till båten för att segla hem den till Ekerö där dom har fått hamnplats
Båtägarna ❤
Dom hade en väldigt härlig dag och fick hem båten lugnt och säkert men det var inte så mycket vind så dom fick mest köra med motorn
På söndagen åkte vi till Naturhistoriska och fikade och såg en film om havet på cosmonova
Vi var där med min syrra, hennes sambo och vår vän Rickard 💕
På vägen hem stannade vi i Gävle och åt på Gävle bro med den här goa killen (Markus)
Det fanns en godisaffär där med 500 sorters godis så vi passade på att köpa bilgodis inför resten av resan
Ju längre norrut vi kom desto finare blev kvällen
Sista 15 milen hem var det stopp på E4an så vi tog en omväg på småvägar och det var så sjukt mysigt att glida runt i sommarnatten med kompis i bilen, snicksnacka, äta godis och känna sig fri och ledig!
 
 
På måndagen var jag hos optikern och fick mina linser och fick lära mig sätta i/ta ur dom, det var ganska läskigt men jag hoppas att jag ska vänja mig
I tisdags var jag och Sanna på second hand och jag hittade den här 80-tals? klänningen. Den var väldigt bekväm men jag har svårt att bestämma mig om den är söt eller bara för mycket. Måste sy upp axelbanden en aning sen kan jag börja använda den så får jag se hur det känns
Efter det käkade vi köttbullemackor och gick på bio och såg Aladdin som vi hade längtat efter att se :) Det var verkligen bra, rekommenderar den!
Igår var jag på tjejkväll med Magda, Theres och Marisa, vi hade det så mysigt!
Här är Marisa som vi var hemma hos 😊 Hon hade ordnat så att två massöser kom hem till henne och vi fick varsin timmes helkropps-thaimassage!
Sen åt och pratade vi hela kvällen till sent in på natten!
Vi fick blackbean brownie till efterrätt, det var jättegott trots att det var så nyttigt med bönor, dadlar, honing m.m.
 
Ikväll ska jag på middag och tjejmys hos Sanna och helgen är också bokade med kompisgrejer. Måste dock ta tag i trädgården, den har inte fått någon kärlek på länge, jag har inte ens hunnit sätta några frön!
 
Hoppas att ni har en fin fredag och att ni får en underbar helg!
 
💕 /David och Bella
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Åh vad underbart ni har haft det! :-D Kramis

2 Anita:

Såg magiskt ut på bilderna! :D

3 Emma Engström:

Guud vad roligt med segelbåt :D Himla fin klänning du fyndat! <3

4 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Gud vad mysigt med en tripp till Stockholm och gud vad kul att åka segelbåt! :)

5 Pauline Hurtig:

men så himla mycket härligt och mysigt!

6 Josephine:

Vilka fantastiska dagar! :-) Så vackert, fint och lyxigt. :-) Jag älskar segling - fullkomligt underbart att känna hur vinden fyller seglen och båten tar fart, vattenmotståndet i rorkulten, navigera mellan öar och grund. :-) Är det en stortriss din kompis har köpt? Och sommarklänningen måste du behålla! Säg inte emot - det blir superfina fotografier mot gamla gråa ladugårdar, blått hav och gröna granar. Kanske även faluröda väggar. :-)

Svar: Ja verkligen! Livet börjar så fort kylan försvinner :D Oj jag vet faktiskt inte, jag kan inte så mycket om segling/båtar så jag säger bara segelbåt haha men det kan säkert vara en stortriss :D Haha aj aj kapten, den är lite uppsydd nu så den passar bättre, ska bara hitta nått tillfälle att använda den :)
David och Bella

7 Amanda:

Åh så härligt! 😃

8 Alice:

Så trevligt, men synd att du var lite krasslig! Härligt att Aladdin var bra, den vill jag också se. ^^

Svar: Se den! Den var verklige bra :)
David och Bella

9 Dixi Wonderland:

Så mycket god mat och vackra blommor :D

10 Matilda Berlin:

Men alltså DRÖM, DRÖM, DRÖM!! Kan vi snälla inte byta liv ett tag? Jag gör det där så kör du mina tentor och allt plugg åt mig? Deal?? ;) KRAM hjärtat <3

Svar: Hahaha om du vill ha underkänt på alla tentor så visst ;D Kram gullis <3!
David och Bella

11 Sara Ekman:

Så härligt <3

12 Yasmine:

Helt underbara dagar! Jag älskar att segla och vara på vattnet. Är också ett stort fan av roadtrips! :D Kram

Svar: Det är ju så mysigt :D! Kram
David och Bella

13 MK:

Så gøy med en tur til Stockholm, og så mange fine bilder. Det så ut som dere koste dere masse :D Håper dere har hatt en super helg <3

Svar: Mången takk :)! Hoppas du också har haft en fin helg! <3
David och Bella

14 Mösstanten:

Segelbåt är härligt. Hoppas ni får komma med på en tur så småningom. klänningen du hittade på second hand tycker jag är jättefin. Det är väl kul att ha en klänning som inte alla andra har. Den kanske kan användas med en liten topp under också? så kan du ha den även om det inte är så varmt.

Svar: Det kommer vi nog att få! David och Zimon älskar båtar lika mycket :) Ja kläder från second hand är dom bästa kläderna tycker jag + att pengarna går till välgörande ändamål :) Det var en bra idé! Här har vi ju haft runt 7 grader om dagarna så ska man ha klänning får det bli lager på lager
David och Bella

15 Mösstanten:

Härligt med segelbåt. Hoppas att ni får åka med en tur framöver. Klänningen du fyndade tycker jag är jättefin. Kan vara kul att ha en klänning som inte alla andra har.

16 annika eriksson:

Oj vilka fantastiska bilder och vad mysigt att köra mysiga små vägar och äta godis i bilden på natten om sommaren. Har jobbat i helgen. Tack för kommentaren.

Svar: Tack :D Ja det är verkligen mysigt att glida runt i en natt som inte blir mörk!
David och Bella

17 Jessica Högberg:

Ohoj vad du har hunnit med, klänningen är gudomlig!

Svar: Visst är den :D! Älskar second hand :)
David och Bella

18 Jessica Högberg:

Samma här!

19 Cristina Willén:

Hmm, har just insett att jag ser min son mer på din blogg än i verkligheten :) Kramar till er för det!!

...och klänningen är superduper på dig!!

Svar: Hahaha åh! Tur att du får se honom lite här inne nu och då :) Tack! Kram!!!
David och Bella

Kommentera här: