Mörkrädsla och renovering

En kväll kom en kompis ut till oss och åt middag och sen blev det så sent att sista bussen hade gått så jag skjutsade hem henne. På vägen tillbaka slog jag på radion och det var nått spännande på p3, jag sögs in i berättelsen och kunde inte sluta lyssna. När jag kom hem hade jag hunnit bli så uppskrämd att jag knappt vågade gå ur bilen så jag sprang in till David och tvingade honom att lyssna med mig för jag ville veta slutet. Det var tydligen creepypodden som jag råkat lyssna på, sånt som jag inte klarar av 😛  David skulle sova på altanen eftersom sovrummet var för varmt och jag sov på soffan eftersom jag blev så mörkrädd att jag inte vågade sova själv på övervåningen. När jag vaknade på morgonen hade jag gulligt sällskap
Hon ser alltid ut att sova så skönt!
Semestern har rullat på med ungefär samma upplägg varje dag, vi börjar dagen med en god frukost på den torra stackars gräsmattan under äppelträdet
Sedan renoverar vi, här har jag precis tagit bort plastmattan från golvet
Fönstret i trappen har David tagit bort för tillfället eftersom det inte satt fast ordentligt. Det har runnit in vatten i väggen via fönstret så det ska vi fixa nu när vi renoverar
Vi har fått hem en stor leverans isolering och vi valde att satsa på isolering av cellulosa istället för den där gula stickiga 
När det blir matdags plockar jag grejer i trädgården och tar lite allt möjligt jag hittar i skåpen och rör ihop nått
Svampar stekta med vitlök och persilja, potatis+paprika+gul squash stekt med kryddor, tomater+ciyron+persilja, hemodlade grönsaker, stekt grönkål, ägg, ost och vinbladsdolmar. 
David sa att jag måste ta kort eftersom en sån här god lunch måste vara med på bild haha, han är så gullig💞
Jag gillar ju att baka så det blir rätt många fikapauser och glasspauser ☺
Vi har lyssnat igenom p3s dokumentär om "Familjen, ungdomsligan i Borlänge" under tiden som vi har grejat med isoleringen, p3s dokumentärer är alltid så spännande!
Efter massa svettigt slit så tar vi ett kvällsdopp och sedan hänger vi lite på altanen. Tyckte David såg ut som en brittisk adelsman när han satt och läste med sin snedbena, hästsvans och tjocka bok på engelska😛
Under ett par kvällar har vi sträckkollat på serien "Någon som du" på SvTplay, dom pratar danska så en viss person här hemma gick med på att kolla trots att det var en pluttinuttig kärleksserie 😛
 
Vi rekommenderar både den serien och p3-dokumentären ☺
 
 
/David och Bella
 
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Nej usch för mörkrädsla! Det får inte vara för otäcka böcker eller filmer! Bor ju i lägenhet på tredje våningen så det känns ganska tryggt ändå. Jag kommer ihåg när det var kolmörkt ute och jag skulle gå till dasset hos mormor när jag var liten. Ville klara det själv, men det var svårt.

Svar: Ja jag skyller mörkrädslan på bra fantasi och bra föreställningsförmåga så inga mer läskiga historier för mig, bara gulliga med lyckliga slut får det bli😛
Bella och David

Kommentera här: