Aarhus

På fredagen tog vi sovmorgon och gjorde oss lite snygga, David körde sin nyköpta outfit 😁
Ny dag = ny gruppbild haha 💕
Sedan gick vi till stationen och hoppade på en buss mot Aarhus där vi skulle bo resten av tiden i Danmark och David skulle få två överraskningar där
Jag hade köpte en skön nackkudde inne i Köpenhamn pga obekväm flygresa så på bussen sov vi gott! Resan till Aarhus tog över 3 timmar så det var skönt att slumra och sitta och fika på allt gott vi hade köpt med oss
Det var fin utsikt större delen av resan men den här inbyggda fabriken delade oss lite, är det fint att bygga in en fabrik på det här sättet eller blir det bara ännu fulare?
När vi kom fram och gick till hotellet behövde jag stanna och fota ungefär var 5 meter haha, så himla fin och häftig stad! Köpenhamn kan ju slänga sig i väggen jämfört med Arhus!
Stället vi bodde på låg mitt i stan och hade sån här utsikt med mysig takterass
När vi hade lämnat av våra väskor gick vi ut på stan för att spana in Aarhus och hitta något att äta
💜
Vi hittade ett ställe som sålde shawarma och det ser kanske inte så speciellt wow ut på bilden men det är något av det godaste vi ätit! Vi skrek nästan mmmmm och innan vi ens hade ätit upp hade vi bestämt att vi skulle äta där igen dagen efter haha. Det var superlång kö och mycket folk hela tiden så alla i Aarhus verkade veta att det här var riktigt gott. Vi hittade ett ställe i Köpenhamn på söndagen när vi reste hem, som också sålde shawarma, men den var inte ens i närheten lika god, så åk till Aarhus och ät shawarma 😉
Vi gick på en loppis och kom in på den här mysiga innergården!
Aarhus var verkligen en mix av häftig gatukonst, små gamla söta hus täckta av blommor och här och där moderna hus som ändå passade in i allt det gamla och gulliga. Typisk danskar att lyckas med husdesignen på det sättet!
På kvällen eller snarare natten spelade vi monopol, det gick uselt som vanligt, killarna snodde mina pengar och retades och tillslut vann David som alltid i alla spel. Det var tur att vi hade massa gott att mumsa på, monopol är verkligen inte kul 😆