Påskpyssel och loppis

I torsdags var vi några stycken som stannade kvar efter jobbet och beställde mat och påskpysslade, så himla mysigt!
Jag tillverkade några påskkort 😊
Vi gjorde mugcake, hett tips! Som kladdkaka men man gör den i micron i en mugg och det tar bara 1  minut
Min mormor hade hört om vårens trend att fläta in en skarf i håret så det har jag gått runt och haft och känt mig piffig
Har också smakat några av GBs nyheter för i år eftersom Pressbyrån har haft halva priset på glass 😊 Den här får 3 av 5
En magnum utan mjölk, kan det bli bättre? Hade det varit ljusare choklad utanpå så hade den fått 5 av 5, nu blir det en 4:a
Det har varit så varmt på inglasade altanen att påskriset har slagit ut och en kastrull soppa som jag hade ställt där var varm när jag kom hem efter jobbet
David pluggar för fullt och har varit bortrest till Nyköping och imorgon har han prov i sin sjöräddnings-utbildning till fartygsbefäl. Jag bakade muffins i helgen och åkte iväg på en loppis-roadtrip med en kompis medan han var hemma
Vi åkte förbi så fina hus, älskar smala höga hus!
Vi åkte förbi tussilago och stannade och plockade! Första vårblomman här i norr, vi såg tranor också, så nu finns det hopp trots att det är mycket snö kvar (dock inte på bilderna från loppis-roadtripen, vi åkte söder ut)
Vi åkte förbi en gård som hade alpackor och dog lite av gullighetschock och jag-vill-klaaaappa-begär. Det visade sig att alpackorna var till salu så vi började fundera på att sadla om och ha en alpacka-gård 😊
Loppisen vi åkte till är en av mina favoriter, den är riktigt bra!
Även om det finns fula saker också haha, som den här gunghästen som såg ut som en hund med rabies
Jag köpte två krukor till trädgården, en strykbräda och en lampa. Strykbrädan vi har rasade ihop sist jag skulle använda den så det var najs att hitta en ny för 80 kr
Här är lampan, den vi hade var fin men den bländande en när man satt vid bordet, den här bländar inte eftersom den har en rund skärm runt själva lampan. Blev nöjd när jag kom hem och såg att samma lampa säljs för 1300 kr, jag betalade 190
Hittade också en spegel att ha ovanför köpmansdisken, äntligen! Men den är ny och inte loppis
Sista köpet blev den här fina dala-påsktuppen, köpte den på Erikshjälpen, den var inte billig, men jag tänkte att pengarna går till behövande
 
Hoppas ni har haft en fin helg och att ni får en fin påskvecka!
 
Vi kommer få besök nu på onsdag och så ska jag ordna kalas med lite grillning, tårta och badtunna på skärtorsdagen eftersom jag fyller år. Jag har mycket att fixa inför det och så ska vi antagligen resa bort över påsk så det blir nog inget bloggande förrän efter påsk
 
Glad Påsk och vi hörs ❤
 
/Bella och David
 

Kommentarer:

1 Sara Ekman:

Vad mysigt och så gott med mug cake <3

Svar: Det är ju bästa snabbkakan :)!
David och Bella

2 Josäfin Andersson :

Såå härliga bilder :D

Svar: Tack :D
David och Bella

3 Mösstanten:

ja det drar ihop sig till påst snart. Så kul att ni påskpysslade.Här kommer nog vårt lilla påskpynt fram på torsdag.

Svar: Ja det var riktigt länge sedan jag påskpysslade, typ sen jag gick i skolan, så det var kul :)
David och Bella

4 Emma Engström:

Åhh vilket himla fint pyssel, så inspirerad man blev till att göra något själv!! Härliga bilder :D <3

Svar: Tack :D Hade glömt hur kul det är att pyssla, kul att du blev inspirerad :) <3
David och Bella

5 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Men så himla mysigt :*

Svar: Ja :) <3
David och Bella

6 Sarah:

Så roligt att få se alpackor :) Jag har inte sett några tussilago än :)

Svar: Ja, världens sötaste djur :) Hoppas du får se några snart!
David och Bella

7 Yasmine:

Ja snälla snälla köp alpackorna! Jag lovar att jag kommer på besök då!!! :D Kram

Svar: Haha det vore ju värt att köpa dom för att få besök av dig😀dom är verkligen världens gulligaste djur!! Kram
David och Bella

Kommentera här: