Helgen

I fredags var jag på tjejkväll igen fast med andra tjejer 😊
Vi laga middag och gjorde gino till efterrätt, gick en promenad till ett litet ödehus och sen såg vi en film och babblade till sena natten
På lördagen åkte jag och David till en MC-affär för att han skulle kolla på ny hjälm och såklart kollade vi lite efter en ny hoj. Den här gillar jag, den är inte fin för fem öre men man sitter bra på den och jag gillar att köra den här modellen. David vill gärna ha lite maffigare hojar medan jag gillar små nätta och låga hojar😊
Jag vaknade med sånt här fint hår efter att ha sovit med håret i en hårknut så när jag skulle iväg på kvällen behövde jag inte piffa mig speciellt mycket!
Jag mötte upp Alejandro, Ann och Paula och gick på en liten musikfestival i stan, vädret var inte på rätt humör, det regnade hela kvällen
Vi var mest där för att se Alejandros band spela, det är ett 13-manna band som spelar salsa
Och så träffade vi Mendez som också spelade där 😊
På söndagen grejade vi i trädgården och jag fick ett energiryck och byggde en uteplats i den lilla skogsdelen på tomten. Har tänkt på det i några år att det vore fint med en plats där vid bäcken 😊
David var helnöjd med mitt bygge!
Här bakom ska det komma upp en brädvägg som vindskydd
David hjälpte mig att bygga ett ryggstöd till lastpallas-soffan. Lilla krusidull-brädan hittade jag vid ödehuset som jag och tjejerna gick till, den ska sitta överst på ryggstödet
Jag hängde upp gamla loppade koskällor som ett vindspel
David bakade en kladdkaka och när allt var klart invigade vi platsen med gofika
Det blir en harmonisk plats i skymundan där man kan lyssna på fågelkvitter, bäckens porlande och titta upp i de svajande trädkronorna😊
På kvällen stack jag iväg och träffade Sanna som bor hos några kompisar. Jag fick låna symaskin och overlock-maskin så jag kunde laga en vinterjacka, en klänning, sätta en knapp på ett par jeans och sy upp axelbanden på den senaste loppisklänningen. Jag kan inte sy så allt blev lite snett och vint men det duger!
 
Hoppas att ni har haft en fin helg och att ni fått en bra start på veckan!
 
💕/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

"Jag kan inte sy..." ändå fixade du massor... Urläckert där vid bäcken <3

Svar: Haha men jag fick hjälp och tips av hon vi var hos och det jag sydde blev snett :p! Tack, tror vi kommer ha det riktigt skönt på den lilla uteplatsen :)
David och Bella

2 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Men ååh, myyys! Drinkarna ser så himla goda ut!

3 https://siliiins.blogg.se/:

Men så härligt!! :)

4 Yasmine:

Alltså er trädgård verkar så mysig <3 Kram

Svar: Tack <3 Den börjar bli mer och mer tillfixad som vi vill ha den :) Kram
David och Bella

5 Alice:

Så mycket grejer ni hunnit med, och ditt hår var verkligen så fint när du haft det i knut! ^^

Svar: Haha ja, intensiva dagar! Tack :D så lättsamt sätt att få fint hår på
David och Bella

6 Netti Starby:

Vilken mysig tjejkväll du hade och ditt hår blev verkligen jätttefint av knuten :-D Kramis

Svar: Tack! Så enkelt, ska sluta stå och locka med plattången! Kram
David och Bella

7 Sara Ekman:

Så härligt! :) Älskar gino <3

Svar: Lätt godaste efterrätten <3
David och Bella

8 Matilda Berlin:

Men guuu vad härligt! Och ditt hår blev ju bara SÅÅÅ fint! <3

9 MK:

Så utrolig innholdsrik og fin helg dere har hatt, så herlig med slike helger hvor det skjer masse :) Og for et nydelig hår du har, kjempefint :D

10 Pauline Hurtig:

åh vad roligt och härligt :D

11 Emma Engström:

Att ha tjejkväll är ju verkligen så mysigt! :D

12 Jasmine:

Så fina dagar ni har haft!

Svar: Tack för att du tog dig tid att kommentera mitt inlägg. Fint att vi är fler som gillar att bjuda på hembakat. :)

Kram

13 Josephine:

Perfekt ställe för en hängmatta! Vad har du täckt marken med? Någon form av bark? och det står ju tre symaskiner där? en egen och två lånade? Jag har en symaskin men syr mest på skoj till maskerader och sånt, aldrig något riktigt som kräver att man 'kan' sy. ;-)

Svar: Ja väldigt mysigt☺ det är täckbark som jag har lagt ovanpå markduk. Ja hon vi var hos har flera symaskiner och en overlock, hon syr dräkter åt bla teatrar och sånt så hon har alla saker man kan tänkas behöva☺
David och Bella

Kommentera här: