Förändring och vänner

På fredagskvällen var David ute och åt och hängde på pub med sina syskon. Jag skulle dricka te med en kompis och bara köpa några tavelramar på Ikea......det blev inte riktigt så...
Jag har länge haft en idé om hur jag vill göra om i vardagsrummet men har hela tiden tänkt att jag ska vänta till efter den dag då vi har renoverat rummet. Allt började med att vi tittade in i Ikeas fyndhörna och jag hittade ett soffbord där som jag hade velat köpa. Jag frågade personalen om att få priset mer nadsatt eftersom det var ett jack på bordsskivan och det bara var 100 kr rabatt. Killen jag pratade med tittade på mig som att jag var urkorkad och så frågade han om jag inte hade sett skyltarna? Det hade jag inte. Men det hängde enorma stora röda skyltar som det stod "halva priset på allt i fyndhörnan" på. Det blev krig mellan förnuftet och kreativa impuls-sidan av mig. Jag hade inte mätt någonting hemma och hade ingen aning om sakerna skulle få plats. Den kreativa impuls-sidan vann över det tråkiga förnuftet hehe. Köpte bland annat en ullmatta, ett soffbord, en hylla och en grön soffa! Såklart fick det inte plats i bilen och jag hade aldrig kört med släpvagn och vågade inte prova så jag fick ringa en till kompis som kom och hjälpte mig😝
Såhär har vårat vardagsrum sett ut. Inte så bra bild pga kom på i sista minuten att jag måste ta en bild innan jag började härja och det började bli mörkt ute
Jag mutade mina kompisar med hamburgermiddag och så gjorde jag kladdkaka när vi kom hem
Sen hjälpte dom mig att kånka in allt och bygga ihop soffan och flytta möbler. När David kom hem mitt i natten så möttes han av ett heeeelt nytt vardagsrum hehe😀
Så himla nöjd! Blir fortfarande lite förvånad när jag kommer in i vardagsrummet, har inte vant mig än. Lite pyssel med sladdar kvarstår och egentligen vill jag ha en platsbyggd hylla där TVn står och en vägghängd TV. Men just nu gjorde jag det bästa av sakerna vi hade + det nya från fyndhörnan. Soffan kostade 5500 kr men jag fick den för 1000 kr, katjing!
Stor del av helgen ägnades åt plugg för David och hemmafixande för mig men vi cyklade iväg en sväng till byns bästa loppis på lördagsförmiddagen
Jag köpte den här fina skålen, äntligen något från Berså! Det var tydligen den äldre sortens Berså sa hon som sålde den, det går tydligen att se på stämpeln 
Sedan piffade jag till mig med tröja, örhängen och solglajor som jag köpte när jag var i Stockholm och så åkte vi in till stan
Hade den här väskan som jag också köpte i Stockholm
Min äldsta vän var på besök i stan, vi har varit vänner sedan vi var 8 år gamla och han är en av dom bästa personerna i mitt liv💚Han ringde mig och sa "jag behöver dig, vi ska gå på second hand" och oj vad vi gick på second hand, 4 stycken hann vi med! Han köpte 3 kavajer och jag hittade ett superfint 50-tals parasoll i rött med vita ränder och en fin ljusblå blus🙂
I måndags tog jag en promenad till stan från jobbet och lyssnade på Sophie Zelmani 💕
Mötte upp en kompis och åt middag och sedan gick vi på bio och såg Avengers Endgame. Det är den längsta film jag någonsin har sett haha, 3 himla timmar! Men den var bra, även om det inte är riktigt min typ av film och ibland fick dom amerikanska klysch-replikerna mig att vilja skrika och kasta nått på bioduken men jag lyckades bete mig 🙂
Medan jag gjorde det så tog David sin racercykel och cyklade några mil till ett naturreservat där han lagade kolbullar till middag över öppen eld
Givetvis blev dett ett dopp i havet också för honom🙂Haha här syns det tydligt hur olika vi är och vad vi gillar bäst. David ensam i naturen och jag med kompis på stan😛
 
Hoppas att ni får en fin Valborg!
 
💕/ Bella och David
 

Kommentarer:

1 Annie:

Så roligt, vart ju riktigt fint ;) *ler*
Och kladdkaka är ju så gott :)

Ha en bra valborg !

Svar: Tack! Ja eller hur, bästa kakan😀Tack detsamma!
David och Bella

2 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Gud vad vackert vardagsrummet blev, du ska verkligen vara nöjd!! :) Önskar er en fin Valborg!

Svar: Tack snälla😀💕 Tack! Hoppas att du fick en fin Valborg igår!
David och Bella

3 Emma Engström:

Haha så det kan bli, men vad snällt av din kompis att komma och hjälpa till! Tycker det ser fint ut :D Ha en himla fin Valborg <3

Svar: Ja verkligen! Hade inte vågat köra släpvagn bland all trafik som var där 😛 Tack☺ Hoppas att du fick en mysig Valborg! 💕
David och Bella

4 Mösstanten:

Så snyggt det blev i vardagsrummet, fast David gick inte ut igen och trodde att han gått fel när han kom hem till den nya miljön?

Svar: Tack! Haha det var nog nära att han gjorde det men han insåg vem som hade varit i farten här hemma
David och Bella

5 Jasmine:

Wow, vilket lyft ert vardagsrum fick! Kul att se och roligt att du blev nöjd.
Hoppas att ni har en fin valborg.
Kram

Svar: Ja visst blev det! Mycket mer plats känns det som☺ tack detsamma! Kram
David och Bella

6 Sara Ekman:

Men WOW vilken skillnad, så fint det blev! :D Och så mycket gott ni ätit <3

Svar: Tack😀😀😀!
David och Bella

7 Annie:

Hoppas Du får en riktigt bra onsdag och 1:a maj! :)

Kramar

Svar: Tack detsamma gulliga du! Kram☺
David och Bella

8 Dixi Wonderland:

Vi köpte nyligen möbler till vår lägenhet och vilken skillnad det blev :D Och en sån där brasa har jag drömt om så himla länge att få göra! Hoppas att vi kan få göra en i år :D

Svar: Vad roligt! Det är så kul att göra fint hemma☺ Hoppas det blir av för er i år, att det inte blir torrt och eldningsförbud!
David och Bella

9 Yasmine:

Haha spontanförändringar måste vara något av det roligaste alltså! Och det blev verkligen så fint i ert vardagsrum! :) Kram

Svar: Ja visst är det! Det är kul hur stor skillnad man kan göra hemma bara genom att möblera om☺ Tack😀! Kram
David och Bella

10 Hilma Eklund:

Men WOW så snyggt det blev i vardagsrummet :D Vad duktig du är!

Svar: Tack 😍!!
David och Bella

11 Matilda Berlin:

Men alltså WOOOW! Det blev ju verkligen så sjukt bra!! Stor kram fina <3

Svar: Tack😀😀! Kraaam❤
David och Bella

12 https://siliiins.blogg.se:

Haha, allt för ofta man kommer hem med lite mer än det man tänkte sig kanske :) men lät som en mysig kväll! Kram

Svar: Haha ja! Det blev det☺ Kram
David och Bella

13 Sarah:

Det där med lite tavelramar blev ju hur mycket som helst :) Så himla billig soffan var :) Så roligt att göra om lite och så fint det blev :)

Svar: Haha ja....verkligen inte vad jag hade planerat, men när det var så billigt kände jag bara att nä nu kör jag😛Tack☺!
David och Bella

14 Pauline Hurtig:

men så mysigt! å så fint :D älskar berså men äger inget från de

Svar: Ja, tycker att det är ett av dom finaste retro-porslinen☺
David och Bella

15 Josäfin Andersson :

Så härligt inlägg! (och vardagsrummet blev SÅÅ fint)

Svar: Taaack :D
David och Bella

16 Josephine:

oj vilken ommöblering! Att du orkar, men inspirationen ger energi. :-) Det blev jättefint, men ingen bild på TVn?

Kommentera här: