Konstig sjuka och jobbfest

I torsdags blev jag plötsligt svimfärdig på jobbet och väldigt illamående så David fick komma och hämta mig och skjutsa hem mig. Kollade tempen när jag kom hem och jag hade feber och så svullnade lymfkörtlarna i armhålorna upp till små ömmande kulor...jahapp....aldrig haft så förr och hade inga tecken på förkylning så det kändes märkligt men det var bara att finna sig i att vila (nu är det bättre tack och lov)
Jag fick frossa så David var snäll och gjorde en brasa till mig och jag svepte in mig i den här goa sjalen som jag fått av en kompis som precis har kommit hem efter flera månader i Nepal 🙂På fredagen var det jobbfest och jag hade varit med och planerat och ville inte missa den så det blev alvedon + smink och så hade jag tänkt stanna bara en stund men det blev en lång stund
Tänk vad lite smink kan göra!
Mitt hår visade sin snälla sida och vad är bättre än att parta i byxdress i mjukistyg 😀?
Vi som hade planerat festen hade hittat på uppdragen som ni ser på bilden. Vi klippte ut och laminerade korten så att varje person fick ett varsitt kort i fiskdammen
Fiscodammen hade vi ordnat i ett mörkt litet rum med discolampa och hög 70-tals discomusik och så fick dom fiska genom ett glitterdrapperi. I påsen fick dom kortet med uppdraget, två klubbor och saker för att göra sin egna partyhatt - nätbyxor och papper och pappersmuggar att fylla ut benen med! 
Eftersom vi firade några kollegor som hade fyllt 40, 50 och 60 så hade vi bestämt att göra en demensutredning hehe. Jag hittade ett dokument på nätet som jag bytte text på och så göteborgade vi till "läkarens" namn 🙂
Förutom stressbygge med lego så testade vi deras hörsel, smak, känsel och syn!
 
Hörseltestet gick ut på att dom fick lyssna på konstiga ljud och skriva ner vad dom trodde att dom hörde
 
Vid smaktestet fick dom sitta med ögonbindel och så fick dom smaka på sirap, kanel, bostongurk och spiskummin och så skulle dom gissa vad det var
 
Under känseltestet fick dom sitta med ögonbindel och känna på 5 olika saker och gissa på vad det var
 
Syntestet började snällt med mig och riktiga retro-syntestgrejer som jag hade lånat av en kompis som jobbar på ögonmottagningen. Sedan drogs det på tysk techno och "syster dizel" kom in hahaha. En kollega hade klätt ut sig och skrek på tyska att dom skulle dricka ögondroppar (shots) som hon hade med sig och sedan fick dom läsa högt från en snuskig hemmagjord syntavla. Folk skrek och grät av skratt och vi som var "läkare" kunde knappt genomföra syntestet för vi höll också på att skratta ihjäl oss!
 
Vi hade knytis så det var massor av god mat
Och god efterrätt🙂
 
Medan jag har varit på jobbfest och kulningskurs så har David hängt med sin pappa och kört motorykel och haft massa grejer med sjöräddningen men det finns inga bilder från det!
 
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad roligt ni har haft det förutom när du blev sjuk. Fin du var i byxdressen! :-D Kramis

Svar: Ja :D! Åh tack :)! Kramis
David och Bella

2 Yasmine:

Det låter som en otroligt rolig fest med många roliga aktiviteter haha! :D Kram

Svar: Ja haha, verkligen den roligaste jobbfesten som jag varit på någonsin :D Kram
David och Bella

3 Carolina:

Men åh vilken rolig jobbfest! Låter helt galet roligt med demenstest, olika tester för våra sinnen och allt gott ni åt!!
Skönt att du mådde så pass bättre att du kunde delta :)

Sv; ja, hundar är ju inte helt olik oss människor vid vissa beteenden och har väl sina dåliga dagar också tyvärr. Men mycket bättre nu!
Tack snälla ♥

Svar: Det var det verkligen, vi som planerade kände oss rätt nöjda med demenstest-idén :D
David och Bella

4 Malin:

Åh nej, stort krya på dig <3

Svar: Tack <3
David och Bella

5 Louise:

Tråkigt att du blev sjuk men skönt att det blev bättre :) Låter som en rolig fest! :)

Svar: Ja, det hade varit tråkigt att missa allt kul :)
David och Bella

6 Emma Engström:

Nej men usch vilken sjuka, det lät verkligen inte roligt! Alltså SÅ fin du är :D <3

Svar: Nä så himla konstig grej, den kom helt plötsligt men nu har det gått över som tur är :D Tack vad gullig du är <3
David och Bella

7 Mösstanten:

Den festen måste ha varit rolig. Vilket jobb ni måste ha haft med att ordna allt.

Svar: Det var den verkligen! Ja det tog en hel del tid att skapa materialet och planera upplägget :)
David och Bella

8 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Men hua, vad konstigt. Skönt att du mår bättre dock! Och kul med jobbfest :D

Svar: Ja så skum sjuka, känns skönt att den gått över :) Ja! :D
David och Bella

9 Alice:

Vilken rolig och kreativ jobbfest, verkar jätteroligt! ^^ Skönt att du kunde gå! <3

Svar: Ja verkligen! :D <3
David och Bella

10 Matilda Berlin:

Men fyyy för sån sjuka!! Men kan vi ta en stund för hur j*kla vacker du är?? Alltså WOOOOW! Kram finaste <3

Svar: Ja sämsta :( Men åh haha vad söt du är, tack! <3 Kram sötnöt
David och Bella

11 Dixi Wonderland:

Vilket hår du har :D Kul med jobbfest!

Svar: Tack, ibland beter det sig som jag vill ;) Ja verkligen :D
David och Bella

12 Sara Ekman:

Vilken rolig fest :D Tur du ändå mådde bättre så du kunde vara med <3

Svar: Ja det blev jättekul, hade varit ledsen om jag missat allt! <3
David och Bella

Kommentera här: