Viña del Mar - havets vingård

Vad passar bättre än ett inlägg från Chileresan nu när våren plötsligt blev kall och hemsk? Nu drömmer vi oss bort! Vi har ju inte ens hunnit berätta om det bästa från resan ojojoj, det är så mycket vi vill visa! 
Såhär glada var vi när vi körde mot det lyxiga området Viña del Mar i Valparaiso i Chile för att bada på stranden Renaca. Det vi inte visste då var att vi snart skulle bo ett par nätter där!
Stora vågor = glad David! Ibland var vågorna 2 meter höga, det var röd flagga (som vanligt) och badvakterna sprang runt och blåste i sina visselpipor för att hålla folk nära land
David tog den här fina bilden på mig, badkrukan! Jag och alla chilenare tyckte att vattnet var kallt där haha
I denna fina solnedgång åkte vi hemmåt igen till den del av Valparaiso som vi bodde i. När vi kom hem fick vi veta att vi skulle bli bjudna på en vistelse i Viña del Mar! Min gamla spanskalärare var Alejandros chef när han bodde i Sverige och hon ville bjuda oss på två hotellnätter där, så himla snällt 🙂
Dagen efter checkade vi in här! 
Så himla fint och helt galen utsikt!
Vi hängde på stranden, åt glass, gick längs strandpromenaden och bara njöt
Här är Wulff castle
Dom sålde smycken längs strandpromenaden så jag köpte en fotlänk och ett snäck-halsband🙂Jag hade mitt lockiga hår så säljarna babblade fort på spanska och jag försökte hänga med och översätta åt min kompis, det blev lite gissande ibland men jag ville inte verka som en turist haha
Vi handlade och lagade mat hemma, det här är en typisk chilensk rätt och ni ser ju hur sjukt stora tomaterna var där! Det är bröd + stekt lövbiff + vitlök och tomat, väldigt gott
Snygga paret som typ aldrig kan vara seriösa på bild...efter första natten vaknade jag febrig och utan röst och jätterisig i astman, havet gjorde luften kall och fuktig på natten och det gillade inte min astma. Det blev en del ligga inne i sängen för mig, så sjukt tråkigt
Såna här solnedgångar fick vi njuta av!
 
Och här en liten film från en kvällspromenad, klockan var runt 12 på natten och då var det barn ute och red häst, fullt ös på folket haha, så himla tvärtom mot Sverige!
 
 
Mer från resan kommer! 🙂
 
💕/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Alice:

Åh, så himla härligt det ser ut, och så fint armbandet var med snäckor! ^^

Svar: Chile är verkligen ett vackert land :)!
David och Bella

2 Anita S :

Ser verkligen underbart ut!! :D

Svar: Vårt livs bästa resa :D
David och Bella

3 Netti Starby:

Vilka härliga tillbakablickar och underbara upplevelser! :-D Kramis

Svar: Ja det var verkligen en fin resa :) Kramar!
David och Bella

4 Josephine Anderson:

Så underbart härligt med havet!! <3 Denna helgen som kommer ska jag till Haag och jag är så taggad på att filma omgivningarna. :-) (se kategorin "Haag" ;-)

5 Josephine Anderson:

Så underbart härligt med havet!! <3 Denna helgen som kommer ska jag till Haag och jag är så taggad på att filma omgivningarna. :-) (se kategorin "Haag" ;-)

Svar: Ja! El mar muy loco :D Vad roligt, trevlig resa :D!
David och Bella

6 sarah :

häliga bilder

Svar: Tack :)
David och Bella

7 Linnéa:

Wow, en sån upplevelse - måste nästan skriva upp detta på min Bucketlist 🤩.

Svar: Chile är fantastiskt! Om du har möjlighet tycker vi att du ska åka dit :D
David och Bella

8 annika eriksson:

Vilka härliga upplevelser och bilder.

Svar: Tack :)!
David och Bella

9 Jasmine:

Så fina bilder från resan! Jag gillar särskilt mycket den som David tog på Bella bakifrån. :)

Svar till Bella: Tack för din härliga kommentar! Jag håller med om att musik kan hjälpa under tyngre morgnar, gärna i kombination med den där koppen te.

Kram

Svar: Tack :)! Han är duktig på att fota :)
David och Bella

10 Hilma Eklund:

Men guuud så underbara bilder, så härligt att få ta del av dom :D Och bilden på dig i den röda klänningen, såååå fin! <3 Kram!

Svar: Tack :D!! Ja han är så duktig på att ta bra bilder :D Kram!
David och Bella

11 emma Engström:

Ohja, du anar inte vad man drömmer sig bort nu! Så otroligt härligt alltså :D <3

Svar: Vad bra :D <3!!
David och Bella

12 Matilda Berlin:

Men åhhh! Jag MÅSTE ju verkligen bara dit!! Vilken upplevelse alltså!! Kram fina <3

Svar: Hoppas du kan resa dit någon gång! Kram <3
David och Bella

13 Jessica Högberg:

Men oj oj så härligt ni verkar ha det. Hoppas astman skärper till sej med det snaraste!

Svar: Tack :)! Vi är hemma nu så astman är okej :D
David och Bella

14 Pauline Hurtig:

åååh så härliga bilder :D

Svar: Tackar :D
David och Bella

15 Jennifer:

Fötterna i strandsanden är en oslagbar känsla :D

Svar: Ja verkligen! Har försökt minnas känslan efter resan när vi suttit här hemma i snön och kylan :p
David och Bella

16 ajlimullersandvik.blogg.se:

Alltsååå så underbart <3<3<3 längtar efter strand och sol nu!

Svar: Ja!!! :D snart snart kan vi hänga på stranden i Sverige också :D
David och Bella

17 Dixi Wonderland:

Så vackert :D

18 Yasmine:

Älskar verkligen dessa inläggen! Så roligt att få se mer från er resa! :D Så snällt att bli bjudna på hotellvistelse! Kram

Svar: Tack vad roligt att höra! :D Kram
David och Bella

19 Jasmine:

Svar: Tack för att du kommenterade mitt inlägg om Störst av allt, jag rekommenderar dig att läsa boken samt se serien.
Kram

20 Jasmine:

Svar: Tack för orden.
Kram

Kommentera här: