Sista dagen på Gotland

Sista dagen på Gotland åkte vi mot Visby med en kompis, vi stannade på gulliga ställen på vägen dit, som detta:
På vissa ställen stannade vi för att ta kort, jag har aldrig sett en så vacker äng i hela mitt liv som denna klöveräng!
Inne i Visby strosade vi runt, åt lunch på en uteservering, åt en sista dos av Guteglass och shoppade lite fina grejer. Vi hittade en affär med designprylar och jag hittade tusen saker som jag ville ha, men det blev en söt trådkorg att ha ägg i, ett fint fat att ha frukt på och en sommarfilt :)
Sedan hoppade vi på färjan och det var en jättefin tur med lugnt hav och vacker solnedgång
Vår kompis sov så vi gick ut på däck och försökte få till nå bra bilder haha, vi ser så vilda ut, knallbruna och rufsiga hår, men det är vindens fel :)
Vi sov över hos min syrra i Stockholm och dagen efter åkte vi till Gömmaren och badade. Det är en tjärn inne i ett naturreservat som ligger i Huddinge, det ser ut som vilken skog som helst i norrland. Tycker det är så häftigt att det finns såna här platser i Stockholm, lär ju inte finnas i så många andra storstäder i världen :)
Sent på kvällen kom vi hem till vårt lilla torp och möttes av en smultronchock!
Sedan vi kom hem har vi ätit en stor näve smultron om dagen, så himla gott :D!
 
 
/David och Bella
 

Kommentera här: