Veckan

Hej på er!
Nu har en till vecka rusat förbi och snart är det jul vilket känns helt galet, men det ska bli otroligt skönt med några lediga dagar!
På Luciadagen var vi och ett gäng vänner på Lucia-kröningen inne i stan
Det var vackert och Luciatåget sjöng jättefint :) Efteråt åt vi middag med ett par av vännerna som var med
På onsdagen var vi och två andra par från byn på byns bio och såg filmen "Fyren mellan haven"
Allt var så fint i den filmen, kläderna, miljöerna, husen åååååh! Själva storyn var bra men det var en snyft-film och den var liksom lite förmycket :p 
På torsdagen hade mitt jobb en mysig grötlunch och på kvällen kom en kompis som bor i Stockholm och hälsade på oss och sov över :)
På lördagen åkte jag och David in till stan för att ordna lite julklappar. Vi kollade på isdraken på torget, lyssnade på en gullig liten kör och gick på café, en hemskt mysig förmiddag :)
Sedan åkte vi och lämnade julklappar till några olika kompisar :)
Och på kvällen lagade vi middag, spelade spel och kollade på film med ett gäng vänner :)
Idag har vi gjort en stor sats köttbullar och mumsat köttbullemackor! Vi har även skaffat en julgran och skrivit julkort :)
Jag har bakat morortskake-muffins och David har ställt en sats lussebullar på kalljäsning. Det ska tydligen bli fantastiska bullar om de får kalljäsa :)
Jag har länge velat ha såna här kryddburkar men inte orkat köpa då de är rätt dyra. Dom som vi var hemma hos igår hade såna här kryddburkar och jag suktade efter att jag också ville ha såna. Idag när jag och David var på Ica här i byn så sålde dom såna här burkar för 10 kr styck, veckans erbjudnade hihi!
Älskar när sånt händer :D
Det är vackra solnedgångar nästan varje kväll och en kväll när David var ute och sprang så hittade han en bilnyckel. Han sprang och lämnade in nyckeln på macken. Precis när han var där och lämnade den så kom det in en kille och hon i kassan sa "du din mamma har tappat sin bilnyckel, här ta hem den till henne" haha fördelen med att bo i en liten by!
Idag ringde kvinnan som hade tappat nyckeln och ville ge David hittelön :D Så nu ligger det ett kuvert på macken och väntar på honom, vardagshjälten :)
Min mage har varit hemsk hela veckan och gjort så himla ont att jag helst hade legat hemma i sängen med gosekatten hela veckan :) Jag vet inte varför magen strejkar men hoppas på att det ska ge sig snart!
En bra sak med den här skrotkroppen är att det inte var nått fel på hjärtat, bara extraslag men dom är ofarliga :)
Även skall-röntgen såg bra ut!
Jag har inte skrivit nått om det men jag har länge haft problem med yrsel, huvudvärk på exakt samma ställe i huvudet och synrubbningar, så läkaren ville kolla så det inte var en hjärntumör. Vilket det som tur var inte var :D Läkaren är osäker på orsaken till besvären men det är ju skönt att veta att det inte är nått allvarligt :)
Denna vecka har vi semester på fredag och det känns så skönt att tänka på! 4-dagars vecka yay :D 
 
 
Hoppas ni har haft en skön helg och får en bra vecka!
 
 
/David och Bella
 
 

Kommentera här: