Helgen

Hej!
Vi började lördagen med en efterlängtad sovmorgon och en god frukost på inglasade altanen. Den nya grannen har förresten tagit dit sina hästar nu, så nu har vi 3 hästar i en hage nära oss och dom är så söta! Varje gång vi öppnar dörren och går ut på gården så kommer dom springande och står och tittar på oss. Efter frukosten så gick vi ut på gården och grejade, David snickrade medan jag rensade ogräs och gick med trimmern :) 
David har snickrat och satt upp den här fina ställningen för tvätten! Det sitter krokar i väggen på uthuset som linorna är fästa i och nu längtar jag efter att hänga upp stora lakan på tork :D Vi ska måla ställningen röd men eftersom det är tryck-inpat virke så ska man tydligen vänta till nästa sommar med att måla. Tråkigt tycker jag som vill göra saker nu nu nu haha :)
Grönsakerna verkar trivas i lådan som David snickrade, särskilt gurkan har växt så det knakar. Och citronträdet har börjat få nya blommor så snart kommer altanen lukta tropiskt igen :) Vi får förresten alltid gott fika när vi är hemma på gården och grejar :)
På kvällen åkte vi in till stan och spelade badminton med några kompisar och sedan åt vi middag på en pizzeria. Idag ska David på övning med sjöräddningen och jag ska fortsätta greja i trädgården och så ska jag träffa en kompis :)
 
Hoppas ni har en fin helg!
 
 
/Bella och David
 
 
 

Kommentera här: