En fullproppad vecka

Hej på er!
Nu har det blivit sådär igen, att vi har gjort så mycket kul att vi inte har hunnit nått annat än att komma hem och sova, så därför har det inte blivit något bloggande. Här kommer ett summerings-inlägg om allt kul som vi pysslat med :D
På kanelbullens var jag grymt sugen på kanelbullar och blev så glad när två kompisar hörde av sig om fika på stan. Jag svängde dit efter jobbet och då hade dom köpt te och bulle som jag tålde som vi fikade vid ån i solen :) På vägen hem köpte jag en stor rosa bandet-bulle till David. Jag trodde att han skulle ha ätit bullar hela dagen, för ibland bjuder firmor honom på mat och fika, men han hade inte fått en endaste liten bulle så han blev jätteglad :) På kvällen åkte vi in till stan och tränade på Friskis & Svettis och träffade några kompisar :)
Jag lagade taco-middag en kväll och eftersom vi hade plockat ihop altanen och utemöblerna så blev det taco-picknick :D Altanen var varm och skön så då kändes det trist att sitta inne i köket haha
I torsdags åt vi middag ute på stan med en kompis och sedan gick jag och David på SPA. Det var så himla skönt! Vi bastade och bubblade och delade på en glassefterrätt framför brasan. Skönast var nog bubbelpoolen utomhus, att vara varm och ändå andas härlig luft och se stjärnorna, så himla mysigt!
En vän hade skickat det här fina till oss i ett brev :) Jag blev så rörd att jag grät en skvätt, David grät inte men blev väldigt glad haha :D Vi har verkligen fantastiska vänner! 
David har målat betongen under kaminen istället för att lägga dit plåt. Det var en genialisk idé av honom!
När det var målat så kunde vi äntligen sätta fast täljstenarna på kaminen så nu är kamin-projektet i hamn :)
I fredags var jag på kräftskiva med mitt jobb hemma hos en kollega. Vi åt och lekte lekar och alla hade roliga hattar på sig :)
Efter en natt med lite sömn för min del så åkte vi på 60-årskalas hos min gudmor i hälsingland. Vi plockade upp min mamma på vägen och David var snäll och var chaufför hela resan :) På festen var det en tjej som spelade på klockor och hon var så duktig! Vi hann inte fånga henne på foto eller film men här är ett youtubeklipp på henne :)
Söndagen spenderade vi med lite pyssle på gården, fika paj som vi fått av min mamma och tårta som vi fick ta hem från min gudmors kalas :) På kvällen hade vi filmkväll och såg den japanska filmen "our little sister" den var jättemysig så den rekomenderar vi ifall ni ska se film :D
Idag åt vi middag och gofikade på ett café i stan med vår bästa vän Martin :D
Måste visa den sjukt snygga hyllan som David byggt i badrummet! Hihi :D Det ska bli så kul att visa bilder när allt är klart. Det enda som är kvar nu är stången som duschdraperiet ska hänga på men då behöver David svetsa lite och greja. Det tar tid när vi bygger så mycket själva istället för att köpa färdiga lösningar, men ett litet badrum kräver smarta lösningar och dom finns inte alltid att köpa :p
Slänger in några bilder på världens sötaste katt också :D
 
Hoppas ni har en fin kväll!
Nu ska vi dricka te och lata oss i soffan och titta på nått roligt :)
 
/Bella och David
 
 

Kommentera här: