Matbord

Jag köpte det här bordet på rea på en seconhandbutik
Jag slipade det väldigt noga för att få bort all lack, för jag tänkte färga det med blandningen te + svinto + ättika. Vi använde den blandningen på brädorna till vår duschvägg och det blev supersnyggt
Tyvärr sög bordet i sig alldeles för bra så det blev mörkare än jag tänkt mig och förfärligt fult
Nu är det målat med tre lager linoljefärg. Pjuh :p 
Är inte helt nöjd med nyansen, den ser blå ut trots att färgen är grå utan dragning åt blått eller grönt. Funderar på att måla bordet i ett lager äggoljetempera för att få en mattare yta och försöka blanda ihop en ännu mer grå ton....fortsättning följer :p 
Vi köpte förresten den här fina stolen på loppis här om dan och jag älskar färgen! Har velat ha en röd stol men inte orkat måla nån, tycker det är svinjobbigt att slipa och måla pinnstolar :p Det var så kul för en kompis var hos oss och så sa han "stolen ska målas om va?" Hahaha! Nä det var ju färgen som var hela grejen ;D
 
/Bella och David
 

Kommentera här: