Måndag

Gillar du inte måndagar? Har du en dålig dag? Eller har du en bra dag och vill känna "vilken tur att min dag är så bra"? Varsågod:
 
Jag hade varit hemma sjuk en vecka och åkte till vårdcentralen för jag mådde uselt. Väl på plats blev jag undersökt och läkaren ställde lite frågor. Jag var kvav i andningen och hade svårt att prata pga det så jag fick göra ett test som ska ligga på ca 500 men jag låg på 200 så jag fick följa med 2 sjuksyrror och inhalera 
Efter inhalationen kom jag upp i 300 på testet så jag fick 2 olika inhalationer utskrivet och diagnosen förkylningsastma...
När jag kom hem skulle jag hänga upp tröjan som jag tvättat men den var krympt. Det var handtvätt och inte 30 grader :( Blev så less för det var min favorittröja! Kollade genast online men den var slutsåld så jag ringde affären i stan som hade en kvar och dom var snälla och la undan den åt mig. Sedan åkte David och köpte den för han skulle ändå till stan :)
Man kan ju tänka att åh vad bra, det löste sig! Men nä, det första jag lyckades göra med den nya tröjan var att lägga den i ett ljus? Hahaha....den smälte lite vid nacken och vardagsrummet stank bränt men den går ändå att använda som tur är ;p
David vann den här bluetooth-högtalaren här om dan och på natten drog den igång ett disco på hög volym....David hade lyckats ställa in den på timer haha!
Avslutar med nått bra, vi har en ny dator! Så snart kan jag blogga från den istället för mobilen, då blir det bättre bilder och filmer :)
En annan bra sak är att mina astmamediciner gör mig piggare och förkylningen känns äntligen som den går åt rätt håll :D
 
Hoppas ni har en bra måndag!
 
 
/Bella och David
 

Kommentera här: