Bortrest

Igår åkte jag på min första jobbresa någonsin till en annan stad, fick bo på hotell och äta alla måltider ensam! Det är helt nya upplevelser för mig och jag var lite nervös över om jag skulle hitta överallt och hur det skulle kännas att äta ensam på restaurang
Jag hade preppat med tågfika (glutenfri köpebulle, därav så missformad och blek)
Jag åkte genom så mycket vackert natur men det är svårt att fånga genom tågfönstret!
Jag lyckades hitta sjukhuset och avdelningen som jag skulle till och dom som jobbade där var så snälla och gulliga, vi fikade och skrattade massor och sedan började jag göra i ordning inför patientetgrupperna som jag skulle ha. Jag gav information och lämnade ut utrustning som patienterna skulle ha på sig under natten för att se om dom har andningsuppehåll (sömnapné)
När jobbet var gjort checkade jag in på First hotel 
Efter det passade jag på att gå på loppis, det är alltid så kul att göra det i nya städer ☺ 
Jag köpte Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf, den var från 1895! Känns som the real deal att läsa denna bok ☺
Efter det gick jag och åt middag på max och handlade lite kvällsmums och så ringde jag syrran och en barndomsvän och pratade lite. Min barndomsvän svarade så himla fint när jag ringde, han sa "hej jag sitter i ett viktigt möte, jag svarade bara för att det var du" ❤
Tillbaka på hotellet gjorde jag en ansiktsmask och hårinpackning och bastade! Sedan drack jag te och fikade på allt gott och kollade på Ernst. Och när jag pratade med David läste jag första kapitlet i boken för honom och vi bestämde att vi ska ha den som högläsningsbok☺
Jag sov nästan ingenting inatt för jag hade svårt att somna och kl 6 ringde klockan så jag orkade inte äta så mycket på hotellfrukosten imorse. Jag har funderat över hur det skulle vara att alltid jobba på det här sättet och jag tycker lite synd om alla som reser mycket och jobbar borta. Det är så tråkigt att ha det lyxigt ensam, jag vill dela roliga och goda saker med andra!
Efter frukosten gick jag en promenad till sjukhuset och hämtade all utrustning och nu är jättetrötta jag och den galet stora väskan på väg hem igen och det ska bli så mysigt att träffa David ikväll! Vi ska dricka te vid brasan och ha högläsning ur Gösta Berlings saga💞
 
Hoppas ni har en fin fredag!
 
/Bella 
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Nej att bo på hotell ensam är inte så kul. Däremot tycker jag att det är jätteroligt att höra att ni ska läsa högt ur Gösta Berlings saga.

Svar: Nä det är verkligen roligare med sällskap! Ja den är ju omtalad så det blir kul att läsa den :) Antar att du har läst den!
Bella och David

2 MALIN:

Vad trevligt med en jobbresa! Kram

Svar: Ja lite lyxigare än vardagen i bunkern utan fönster där jag jobbar i vanliga fall :p Kram
Bella och David

3 Hannas krypin:

Det här inlägget påminner mig om mina helger förra vintern när jag utbildade mig till pilatesinstruktör och bodde på hotell själv. Jag tyckte det var skönt att få lite egentid och bara vara jag. :-)Håller med om att det känns konstigt att äta på restauranger själv. Jag är inte bekväm med det.

Svar: Bra gjort av dig! Jag är lite avis på folk som tycker om att vara ensamma, jag kan tycka att det är skönt nån dag sådär men inte tex en hel helg. David är tvärtom, han skulle kunna bo själv i en öde stuga i fjällen och trivas :p Det är nog inte så många som trivs med att äta ensam på restaurang..
Bella och David

4 elin:

Mysigt hotell ändå! Men tråkigt att bo ensam!<3

Svar: Haha ja jättetråkigt <3!
Bella och David

5 Matilda Berlin:

Men guuu vad kul med arbetsresa, och framför allt härligt med hotellfrulle! =) Kram finaste du <33

Svar: Ja frukosten är ju det bästa med hotell haha :) Kram <3!
Bella och David

6 mammatillmirakel.blogg.se:

Tack så mycket för gratulationen ♡ Hoppas du får en fortsatt fin helg!

Svar: Tack <3!
Bella och David

7 mammatillmirakel.blogg.se:

Styrkekram till dig och tack för gratulationen ♡

8 Maria Pettersson:

Åh, jag tycker det är mysigt att resa själv :) Då ser man lite annat och man får tid till att tänka på allt som inte gör annars :)
Hoppas du hade en trevlig resa!

Svar: Jag önskar att jag tyckte om att resa ensam! Jag hade det bra trots att jag var ensam haha :)
Bella och David

9 Pauline Hurtig:

vad mysigt med hotell!

Svar: Ja, särskilt frukosten :D
Bella och David

10 Hilma Eklund:

Men gud vilket fint hotell! Förstår verkligen nervositeten med att resa själv! <3

11 Hilma Eklund:

Men gud vilket fint hotell! Förstår verkligen nervositeten med att resa själv! <3

Svar: Ja det var superfint där! Ja det var lite nervöst men nu vet jag hur det är :) <3
Bella och David

Kommentera här: