Dimma och rusk

Vädret här liknar mer oktober/november än mitten på december. Den lilla snö som kom har smält bort och det har varit dimma, regn och ljummet ute (5 plusgrader är ljummet i norrland haha)
Vi tog en promenad i dimman och här är ett gäng bilder från den
Ingen utom David har kortbyxor i december!
När vi kom in gjorde vi en brasa och fikade framför den och värme oss inifrån med flera koppar te. Sedan pluggade David och han lärde mig om sjöfartsmärkena men det är svårt tycker jag. Vi drömmer om att köpa en båt någon gång i livet, helst en liten gullig fiskebåt! 
 
Hoppas ni får en skön fredag!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Det är vackert med dimma fast det blir väldigt mörkt. Vit snö lyser ju upp.
Vilken skillnad det är på oss människor. En del fryser ju inte alls.

Svar: Ja lite snö vore skönt faktiskt så det blir ljusare men inte 160 cm som vi fick förra året haha. Ja jag önskar att jag var varmare som person, det verkar så bekvämt att vara som David och sällan frysa
Bella och David

2 Anonym:

Håller med om att det ser mer ut som oktober än december. Det gör det här också även om jag just nu verkar ha minus 3 ½ grad utanför fönstret.
Jag har sovit bort hela min fredag (jobbade en extranatt på postop Huddinge), men nu har jag desto mer ork och krafter för fredagskväll. Ska plugga, se På spåret och laga mig något slags middag. Längtar verkligen efter en egentidskväll. Har varit ute och ätit med olika folk hela veckan och bara att vara ute i folkvimlet tar mycket energi för den som är introvert. Imorgon ska jag ut igen, men bara med en vän i alla fall, det blir lätt lite stojigt när man är många.
Önskar er en bra kväll!

Svar: Nu har vi äntligen fått kallt, 17 minus och rimfrost på allt så nu ser det lite mer ut som vinter :) Det låter som du haft en rolig men intensiv vecka, skönt med egen kväll då! Hoppas den blev vilsam och att du laddade upp lite energi :)
Bella och David

3 Kraka:

Är det inte förunderligt att jag ännu en gång den här veckan lyckas missa att få ditt mitt namn till kommentaren...

Svar: Haha det händer mig också, är inte så lätt att komma ihåg :p
Bella och David

4 Yasmine:

Jag älskar dimma, jag tycker det ger världen en annorlunda och spännande färg! :)

Svar: Det kan vara väldigt mysigt :) En av mina bästa bilder någonsin (enligt mig själv haha) tog jag när vi var ute och paddlade kajak i dimman på havet :)
Bella och David

Kommentera här: