Julafton

På julaftonsmorgonen vaknade jag före David så jag smög ner och gjorde en brasa, tände ljus, plockade fram frukost och hedde på lugn mysig julmusik och sedan åt vi frukost i soffan och tittade på julkalender
Efter frukosten öppnade vi adventskalendrarnas sista lucka 
Jag har alltid så svårt att vänta med att ge julklappar så David brukar få minst en julklapp redan på morgonen på julafton
Han gissade rätt direkt (en Armani-deo) det är så himla svårt att hitta på rim som han inte listar ut!
Medan jag målade mina naglar röda så gjorde David en janssons frestelse
Som vi tog med oss när vi åkte till Davids mormor för att fira jul tillsammans med henne och flera andra från David familj och släkt 🙂
Efter massor av god julmat och efterrätt blev det paketöppning
Davids ena syster hade gjort hemgjord salva som hon gav bort i såna här söta burkar
Davids mormor slår alltid in julklapparna så fint! 
På kvällen spelade vi Codenames, ett roligt spel som i stora drag går ut på att associera på samma sätt inom laget
Davids mormor är konstnär och hennes hus är fullt av fina detaljer som är roliga att prova olika kamerainställningar på 🙂
Vi hade verkligen en mysig julafton! När vi kom hem öppnade vi julklapparna som låg hemma under granen och fikade lite innan vi gick och la oss för på juldagen skulle vi åka med ett tidigt tåg!
 
Hoppas ni hade en mysig julafton!
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Pauline Hurtig:

så söt burk, jag som älskar mumin :D

Svar: Ja mumin är så gulliga🙂
David och Bella

2 Kashaya:

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det.

Svar: Det var det!
David och Bella

3 Mösstanten:

Vilken fin julafton ni verkar ha haft! Det är trevligt med hemgjorda julklappar.

Svar: Ja den blev väldigt mysig! Ja det är kul när folk tar sig tid och gör hemgjorda grejer🙂
David och Bella

4 Yasmine:

Er jul låter verkligen supermysig! :D Kram

Svar: Den var verkligen fin🙂! Kram
David och Bella

Kommentera här: