Lördag

Vi sov riktigt länge på lördagen och vaknade upp till 17 minusgrader och att allt var täckt av rimfrost utanför fönstrena
Vi åt frukost framför brasan och sedan gick vi ut på en liten promenad för att handla mat på byns affär
Det var riktigt kallt och jag hade klätt på mig alla varma lager som jag har! David är alltid så otimistisk när det gäller kyla och tog på sig tunna lager men innan vi var framme på affären så frös han faktiskt lite
På vägen till affären stannade vi på byns finaste loppis
Vi köpte inget just då men jag ville ha den här lådan och så hittade jag en bänk och bord som jag vill ha i trädgården. David tyckte också om möblerna men dom behövde slipas och målas om och slipa redan målade möbler innebär så mycket jobb, så vi får se om vi orkar eller om vi kikar vidare efter samma modell
När vi hade handlat och postat julkort var jag yr och fick sitta och vila lite på Ica som en gammal tant och sedan kunde vi gå hem. David var snäll och kånkade på påsarna 🙂
När vi kom hem gjorde David en brasa och värmde glögg och bullar till sig medan jag drack te och åt bröd och avundades honom
Efter fikat tog vi det lugnt, David pluggade en stund och jag satt vid brasan i mitt nya ullunderställ som jag köpte på bra pris under black week. Tycker att det är så fint så jag skulle egentligen kunna ha det som vanliga kläder istället för att ha det underst🙂
Till middag blev det prinskorv med potatis och rödbetssallad 😀Det gick inte att låta bli att köpa det på affären och efter 2 dygn med bara gröt så var det väldigt gott med riktig mat!
Efter maten blev det soffläge en stund och sedan bakade vi pepparkakor och lyssnade på julmusik🙂
 
Hoppas ni har tid att julmysa och slipper julstressa!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Johanna:

vilken härlig dag ni hade :)

Svar: Ja riktigt mysig vinterdag🙂!
David och Bella

2 enna:

Vinter promenader är så mysiga :)

Svar: Ja det är så skönt när man kommer in också och får bli varm igen🙂
David och Bella

3 Johanna:

Jag har sett husochhemma (tror jag det var) och trademax mfl har kampanjer nu för 995, det är med bra pris! :) Så du får in där och kika, bara goolgla på badbalja för vuxna :)

Svar: Men tack snälla för tipset😀!!!
David och Bella

4 ullie:

alltså de översta bilderna såå fina
ja de andra me såklart finss

Svar: Taack😍!!
David och Bella

5 Maria Pettersson:

det såg ut som en riktigt mysig lördag! Vi hade 14 minus när vi gick på flyget tillbaka till Oslo! ;) BRRR!

Svar: Hurvas! Nu börjar kylan komma på allvar, det är ändå lite härligt🙂
David och Bella

6 Matilda Berlin:

Men alltså wow vilka fantastiska bilder vännen!!! Helt otroliga! <3

Svar: Tack gulliga du😍!
David och Bella

7 Mösstanten:

Så vackra frostbilder! Och ett jäkligt snyggt underställ. Ylle är ju det bästa när det är kallt. Skönt att du verkar bli bättre.

Svar: Tack! Ja Kari traa gör mycket fina sportkläder. Ja det värmer verkligen med ull även om det kan klias lite så är det värt det🙂
David och Bella

8 Yasmine:

Vilka underbara bilder! Lite avis är jag på ert underbara väder (men inte på kylan haha) :) Den där lådan vill jag ha hahah ;) Kram

Svar: Tack😀nu har vi äntligen fått snö och bara 1 minusgrad så nu är det bättre😉 visst var den cool😀Kram
David och Bella

9 sara:

fina bilder, men jösses vad kallt :)

Svar: Tack <3! Ja verkligen hurvigt!
David och Bella

10 Emma Engström:

Fantastiska bilder verkligen! Rimfrost är så otroligt fint :D

Svar: Tusen tack :)!
David och Bella

11 Maolion:

Men ÅH vad mysigt! Himla fina bilder och man kan verkligen känna genom skärmen den härliga vinterluften :D ÄLSKAR att vara ute i minusgrader, åh vad man andas bra!

Svar: Ja eller hur! Även om det kan kännas lite jobbigt med kylan så är det härligt och fräscht att slippa mygg och alla jobbiga djur som finns på sommaren haha :p
David och Bella

12 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Men åh, julkänslor i bildform :D Älskar!

13 Pauline Hurtig:

så himla härligt och mysigt inlägg!

Svar: Vad roligt att du tycker det :)!
David och Bella

Kommentera här: