Mysig helg

I fredags blev vi bjudna på jättegod middag hos Davids mamma och så skulle vi se på film men filmen funkade inte men det var en hemskt mysig kväll ändå! 
Efter en sovmorgon på lördagen kom jag ner till ett stort paket från David
Paketet innehöll en jättestor adventskalender från Rituals! Jag har aldrig fått en adventskalender av David så nu när jag fick en drog han på rejält min tokstolle💕
Till frukosten fick David äntligen öppna sin kaffekalender och det var tydligen jättegott kaffe! Om ni undrar vad grejen på koppen är så är det en kaffesil från Vietnam 🙂 
Efter frukost och kalenderöppning åkte vi in till tågstationen och hämtade min syrra som hälsade på oss i helgen 🙂
Hon hade med sig en adventskalender till oss haha! Vi har gått från att ha en billig chokladkalender från ÖB till att ha 5 stycken men vi har ju fått av syrran och kompisar och varandra, värsta lyxadvent det blir för oss i år
Min syrra hade också med sig rosa choklad till oss, jag blev så glad! Än så länge så finns den bara i Japan och London och jag har verkligen velat prova den. Det är röd/rosa kakaobönor som gör chokladen rosa så inga färgämnen. Den smakar som mjölkchoklad men också bärigt och lite syrligt. Fantastiskt gott! 
Vi fick också dom här fina ljusen som min syrra hade gjort, hon är så pysslig min syster🙂
Jag och syrran gick en promenad till byns bästa loppis men vi köpte inget, det fanns fina Lisa Larson figurer, tomtemor, tomtefar och tomtebarn men jag tyckte inte att jag hade råd med 850 kr för en figur. Jag gillar verkligen Lisa Larson och keramik medan min syrra tycker att jag är en konstig tant som gillar keramik haha
När vi kom hem hade David gjort pannkakor till oss!
Efter pannkakorna skjutsade vi David till hockeyarenan, han skulle se hockey och äta julbord med sitt jobb den lyxliraren! Jag och syrran åkte och letade skor till henne och lite annat som hon behövde och jag kunde inte låta bli att köpa den här tröjan pga är svag för randigt och stickat och nu fick jag båda sakerna i samma tröja🙂
Vi var lata och åt middag på Max och det var tur att vi gjorde det för när vi kom hem fanns det ingen el!
Jag fick springa runt och försöka fatta nått av alla proppar och ringa och störa David och åka till Ica och köpa nya proppar och fick igång elen i stora delar av huset men inte i köket 
Så vi kokade te i vardagsrummet och hade chokladprovning med tre sorters choklad som vi köpt och babblade massor såklart🙂
Och så lärde syrran mig lite av en dans som hon hade kört med sina elever (hon är danslärare) Vi hade så kul, jag skrattade halvt ihjäl mig! Och självklart tvingade vi David att filma oss när han kom hem så att ni skulle få se 😉 Jag har inte dansat den här typen av dans på typ 15 år men nu fick jag lust att i alla fall gå på Friskis danspass 
 
 
 
Är så nöjd med den harmoniska julpyntstilen, inget skrikigt amerikanskt utan "fattigjul" som jag kallar det = lugna färger, pynt från naturen som mossa, lingonris, kottar, granris, blommor osv 
På söndagen gick vi en promenad trots det urusla vädret och jag bakade lussebullar. Efter promenaden blev det glögg, lussebullar och en brasa 🙂
På kvällen åkte David på kurs med Sjöräddningen och jag och syrran såg "Potatishandlaren" som vi hade hört skulle vara bra men den var en av dom sämsta filmer som vi nånsin sett haha! Fattar inte varför den filmen har så bra betyg? Vi fortsatte kvällen med att se på Laxbralla och mumsa i oss bullar och choklad 🙂
 
Hoppas ni hade en fin 1:a adventshelg!
 
/David och Bella 
 

Kommentarer:

1 Matilda Berlin:

Men alltså guuu vilken mysig helg! Låter rent ut sagt fantastiskt! Kram <3

Svar: Det var det verkligen😀! Kram❤
Bella och David

2 elin:

Vilken mysig helg!<3

Svar: Ja😍💞
Bella och David

3 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Åh, så mysigt! En kaffekalender skulle jag verkligen vilja ha :) (Och ja, den från rituals såklart, jag ääälskar rituals produkter, framförallt sakura.)

Svar: Åh jag gillar också sakura-doften bäst både lukten och färgen hihi rosaaa❤
Bella och David

4 Pauline Hurtig:

så mysigt med kalendrar :D

Svar: Det gör det lite lättare att komma upp ur sängen på mornarna när man får öppna en kalender, bra grej för morgontrötta🙂
Bella och David

5 Kashaya:

Roligt med kalendrar och vad mysigt ni verkar ha haft.

Svar: Ja värsta myshelgen blev det🙂
Bella och David

6 MALIN:

Har hört sååå gott om kaffekalendern! Synd att jag inte dricker kaffe bara haha. Kram

Svar: Ja alla verkar gilla den! Haha jag dricker inte heller kaffe men önskar att jag gjorde för det luktar så gott på morgonen🙂 kram!
Bella och David

7 Mösstanten:

Fint julpynt du har. Vi har också nötter i adventsljusstaken. Till nästa år vill jag npg ha en adventskalender i alla fall. Det finns ju en för alla egentligen, även en för mig räkanr jag med.

Svar: Tack! Det är ekollon från en ö i Stockholm men det syns inte på bilden🙂 Ja det gör det lite roligare att gå upp i mörkret när man har en kalender, hoppas du hittar en sort du gillar nästa år🙂!
Bella och David

8 Elin:

Åh men så mysig helg!! Kramar

Svar: Ja😍 kram!
Bella och David

9 mammatillmirakel.blogg.se:

Alltid kul med dagliga överraskningar :) Kram

Svar: Ja jag behöver mutor och paket för att komma upp ur sängen på vintern😂 Kram
Bella och David

10 Pauline Hurtig:

så himla juligt inlägg :D

Svar: Ja haha, har längtat hela november efter att få julmysa och äntligen är det okej😀
Bella och David

11 janet:

Mysig blogg! Och vi har samma tapet, den älskar jag! Stigs Herbarium menar jag. Mmm, den är så blommig på så blommigt rätt sätt!

Gillade dansen och julpyntet också förstås.

Nu läser jag vidare!

Svar: Tack vad glada vi blir att höra det🙂Det låter som att du har bra smak!
Bella och David

12 Hanna Karlsson:

Men vad roligt att få en sådan adventskalender. Vilken fin överraskning. Kul att gå på loppis. Det gör jag typ aldrig. Älskar eran SpiceGirls dans. :-)

Svar: Ja verkligen! Du borde prova det någon gång, men det gäller att gå på en bra loppis så det inte bara är drivor av osorterat skrot 😛 Haha vad kul att du gör det😀!
Bella och David

13 Pauline Hurtig:

vilken härlig dans :D

Svar: Tack😀
Bella och David

Kommentera här: