Veckan

Veckan som precis har varit har varit full av roliga saker!
I tisdags var jag förbi en sväng hos en kompis och hennes bebbe och blev bjuden på kladdkaka som hon hade bakat och så drack vi massor av te och babblade om livet, hemskt mysigt 🙂
Efter det åkte jag hem till Magda som höll på att på baka chokladbeskvier och jag fick smaka som tur var. Sedan bjöd hon på god mat och David kom också dit för vi skulle gå på Friskis och svettis tillsammans alla tre. Efter maten somnade David på soffan och jag och Magda låg och pratade om julen på sängen. Det är så skönt med vänner som man kan slumra hos, låna badkaret av och bara vara, sådär avslappnat och kravlöst 💕
Haha ja på denna fina bild ser ni vad det var som vi tränade, vi gick på Yoga soft vilket egentligen inte kan räknas som träning utan det är stretching och andningsövningar. Det är avkopplande och ökar vigheten/smidigheten så det är ett bra pass 🙂
I onsdags var David hemma och snickrade som flykt från sitt pluggande haha, det blir nästan mer gjort hemma nu sedan han började plugga för han vill gärna skjuta upp pluggandet och då känns allt annat roligare. Jag var exakt likadan när jag pluggade, har aldrig haft så mycket hembakade, hemlagade saker och välstädat som när jag var student😀
Medan David snickrade blev jag bjuden på middag hos en kompis familj. Äntligen fick jag smaka den här drickan! Tyvärr var den hemsk, det var som att dricka flytande florsocker. Jag brukar gillar söta saker men den här klarade jag inte ens av att dricka upp 
Min kompis har två brorsdöttrar och det har blivit en liten tradition att vi bakar pepparkakshus tillsammans varje december. I år var det tredje året och det är så roligt för första året när dom bara var 4 år gamla tittade dom bara på, men nu kunde dom göra allting själva (utom att limma ihop delarna till huset med smält socker)
På torsdagen skulle vi egentligen mött upp ett gäng vänner och se på Luciakröningen i kyrkan i stan men jag var så trött och mådde inte så bra så det gick bara inte. Så det blev Lucia på TV hemma istället
På torsdagskvällen började jag må jätteilla och hade ont i huvudet, jag misstänkte migrän och gick och la mig men vaknade heldålig mitt i natten med usel mage. Sedan dess har jag levt på blåbärssoppa och risgrynsgröt och haft galet ont i magen. Idag har jag lyckats äta mjukt bröd också och ikväll ska jag prova äta riktig mat. Jag har känt mig förkyld också så det kankse är nått konstigt virus. Jag fick lov att stanna hemma i fredags från jobbet och sov större delen av dagen
På fredagskvällen hjälpte David sin mamma lite och jag satt och skrev julkort och lyssnade på Håkan Hellströms nya skiva! Jag älskar den! När David kom hem blev jag ompysslad och fick gröt och te i soffan och så kollade vi på filmen "Mästerskapet". Den handlar om en autistisk pojke som är jättebra på matte och blir uttagen till mattematikolympiaden, ska inte avslöja så mycket ifall ni vill se den. Vi tyckte verkligen om den och den finns på SvTplay 🙂
 
Hoppas ni har en fin helg!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Beatrice Jakobsson:

vad underbart med massor av jul aktiviteter! Och shit vad tråkigt att drycken inte var god, trodde faktiskt det! :(

2 Beatrice Jakobsson:

vad underbart med massor av jul aktiviteter! Och shit vad tråkigt att drycken inte var god, trodde faktiskt det! :(

Svar: Ja jag hade sett fram emot att smaka den och tänkte att allt med skumtomte borde vara gott men näää 😛
Bella och David

3 ullie:

nä den där drickan verkar inte va en hit har sett flera skrivit om den men ja har inte smakat men alla säger blä =)

ha en in söndag

Svar: Haha då är det inte bara jag då! Barnen gillade den 😛 Tack hoppas du också har en fin söndag!
David och Bella

4 Matilda Berlin:

Men alltså guuu vad mycket mysigt du har för dig vännen!! Låter verkligen så himla härligt <3

Svar: Ja en riktigt rolig vecka😀❤!
David och Bella

5 Mösstanten:

Den där drickan är definitivt inget för mig. Fast jag hade inte ens försökt. Men bra att ni hann med så mycket roligt innan viruset eller vad det var slog till. Kul inlägg som vanligt här.

Svar: Haha nä jag vet nog ingen som skulle klara av den utom vissa barn som gillar supersöta saker. Tusen tack😀!
David och Bella

6 elin:

Kul med bakning , måste också börja baka snart<3

Svar: Ja det är så mysigt att baka och sen fika upp allt😍skulle kunna leva på fika haha🙂
David och Bella

7 Yasmine:

Allt utom migrän och dålig mage låter härligt! :) Er lilla tradition med pepparkakshus låter supermysigt! :)

Svar: Ja det är den! Jag hoppas att barnen vill baka i många år till, man vet ju aldrig, plötsligt kanske pepparkakshus är töntigt och jag och deras faster är trista tanter😂
David och Bella

8 Maolion:

Vad mycket du har för dig! Härligt :D

Svar: Ja det gäller att hitta på saker att göra i vintermörkret🙂
David och Bella

9 elin:

Hoppas ni får en toppen bra söndag kväll<3

Svar: Tack detsamma fina du!
David och Bella

10 Pauline Hurtig:

Så härligt å mysigt!

Svar: Ja😍
David och Bella

11 Sara Ekman:

Så vackra vinterbilder :D

Svar: Tack😀!!!
David och Bella

12 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Men åh, julkänslor i bilder! Så härligt! :))

Svar: Ja megamys😀
David och Bella

13 Sara Ekman:

Ha en härlig tisdag! :)

Svar: Tack detsamma :)!
David och Bella

Kommentera här: