Snö snö snö

På lördagen tog vi sovmorgon sedan gav vi oss ut för att skotta gården och skotta fram fönstren så att det skulle komma in ljus i huset :p
Det var 100-180 cm snö, översta lagret var lätt och fluffigt men sedan var det hårt packat och så galet himla jobbigt att skotta! Efter 1 timme var knappt 1 kubikmeter borta och hopplösheten sköljde över mig, det skulle inte gå att få bort snön ens om jag skottade i en vecka! Jag gick till David och gnällde att det var ohumant och omöjligt att göra det här för hand så han ringde en kille i byn som kör traktor och han kom och hjälpte oss!
David tyckte att det var rätt kul att skotta, särskilt taken haha, så typiskt honom! När han var klar hoppade han ner från altantaket i snön, det var tur att jag inte såg det!
David grävde en snösoffa åt oss och jag gjorde varm choklad, såååå mycket mysigare än att slita på med skottningen :p
På kvällen bakade jag nutella-cheescake med rostade hasselnötter på för det var nutellans dag och det måste firas tyckte jag :D 
 
/Bella och David
 

Kommentera här: