Underbar dag i Näsåker

På söndagen hoppade vi på hojen och körde till Näsåker för att träffa vår vän Zimon som nyligen kommit hem till Sverige efter att ha varit i Canada i nästan ett år
Vi körde mest på fina grusvägar genom skogar och blomsterängar, så galet härligt! Vi stannade i Resele och tog en glasspaus eftersom vi höll på att smälta i värmen
När vi kom fram blev vi bjudna på pizza och syrénsaft i trädgården av Zimons mamma och sen blev det väldigt roligt! Jag sa att vi ska på en bröllopsfest med medeltidstema i sommar och undrade vad vi skulle ha på oss. Då sa Zimons mamma att det fanns en jättefin klänning på en affär i byn som jag skulle passa i. Affären var stängd eftersom det var söndag men Zimons mamma ringde till ägaren som kunde tänka sig att öppna bara för oss. Sen visade det sig att en man som flyttat till byn som är transvestit hade köpt klänningen men då ringde ägaren till honom och frågade om han kunde komma till affären så jag fick prova klänningen och han kunde få något annat i ytbyte. Här nånstans höll jag på att dö och stod med panik i kroppen och mimade till Zimon och David "går det här att avblåsa" men dom bara skrattade åt mig och njöt av att jag led. Som tur var kom inte mannen till affären och vi åkte och badade istället på världens coolaste ställe som heter Åkvisslan
Vi gick genom skogen och kom efter ett tag fram till det här
På andra sidan tunneln såg det ut såhär
Det var små och lite större vattenfall här och där och mycket kratrar/runda hål som vattnet hade format, en del var nästan lite som raukar men med mjuka runda former
Det var fullt av såna här häftiga hål formade av vattnet, ett var över 3 meter djupt (syns på filmen här nere) Jag försökte trycka ner en lång stör till botten av hålet med det gick inte trots att den var över 3 meter lång
Zimon och David klämde ner sig och badade i ett hål i klippan haha, dom är så söta!
Vi klättrade runt och upptäckte allt spännande, fotade, simmade, låg och solade på varma stenar och åt picknick - baguetter med rostbiff och potatissallad. Vi pratade om något och kom in på youtube och knäppa grejer som folk lägger upp. Zimons mamma sa att hon hade sett videos där folk lurar sina barn att dom ätit upp allt godis och sedan filmar när barnen blir ledsna. Jag sa att att man ska vara försiktig med hur man behandlar sina barn, annars sitter man där på hemmet med fula kläder och schampo från Ica. David tyckte att det var hilarious att det värsta jag kunde tänka mig som gammal var att ha schampo från Ica haha 
Det allra häftigaste var den här "bubbelpoolen" nedanför ett litet vattenfall som sedan fortsatte och blev ett större vattenfall
David åkte ner för ett av vattenfallen och i det här stora skulle han såklart hålla på och hänga sig ut över kanten medan jag stod och pep och skrek att han skulle sluta (det syns inte på bilden hur stort/långt det var)
Jag försöker vara sträng men David bara skrattar 
Efter världens härligaste dag hoppade vi på våra hojar och körde hem mot oss
Sötaste BF!
Vi stannade vid höga kusten bron och fikade och försökte ta nån bra bild på oss
Till slut så ;P
Hemma gjorde vi pannkakor trots att det var mitt i natten och babblade på tills vi sent kom i säng och sov som små solvarma avslappnade kattungar 
 
David när han härjar i vattenfallet:
 
Det djupa hålet (risk för åksjuka, filmad lite hur som helst och åt fel håll)
 
 
/David och Bella
 
 

Kommentarer:

1 Emma Engström:

Så vackert! :D

Svar: Det var verkligen ett fint ställe :D!
Bella och David

Kommentera här: