Helgen

David hade pluggdag i fredags men han kunde inte låta bli att fixa lite med renoveringen också☺
Här kommer det bli en platsbyggd garderob☺
Fredagskvällen spenderade vi med att äta allt gott vi hade hemma och så såg vi filmen "Det kommer en vind", den var så härlig! En japansk animerad film som finns på Svtplay ifall ni vill se den ☺
På lördagen åkte David iväg för att hjälpa Håkan med lite fixande av deras hönshus, det är så fint att dom kan hjälpa varandra med byggprojekt! Jag var hemma och fortsatte med projekt städade huset, tar det lite pö om pö, det är byggdamm precis överallt så väggar och varenda cm måste torkas av. På eftermiddagen åkte vi in till stan och gick på en föreläsning av Janish Vaidya, en känd ayurveda-profil, han har bland annat gjort kokboken "Maten är min medicin" och skrivit boken "I det sista regnet" 
Föreläsningen var jättebra och jag vann ett presentkort på att få vara på hans center i Indien 2 veckor för halva priset! Vet dock inte om jag kommer våga åka, har aldrig rest ensam och aldrig varit utanför Europa😛
Sen åkte vi hem och vår vän Martin hade kommit till oss☺ Vi lagade middag, bakade sockerkaka med äpple och kanel, jamade och tokfnittrade större delen av kvällen, så himla roligt och mysigt!
Imorse tog vi sovmorgon och David bakade bröd till frukosten och så gjorde vi pannkakor☺
Efter det tog vi en promenad och sen åkte Martin hemåt men jag och David tog en till promenad i naturreservatet och testade vår nya leksak 
En Olympys EM5 systemkamera 😀
Kameran vi har har strulat och hängt sig så senaste halvåret har vi bara tagit bilder med mobilerna men nu har David köpt denna smidiga kamera på tradera så i nästa inlägg och framöver kommer det vara fina bilder här i bloggen ☺
Vi blev lite hurvna av promenaden så David gjorde en brasa när vi kom in och jag bakade havreflarn. Sen har vi suttit här och värmt oss och gofikat. Nu ska vi köra några timmar med renovering/hemmafix innan vi avslutar helgen med bad i badtunnan 😀
 
Hoppas ni har haft en skön helg!!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Josephine i Bryssel:

wow - vilka dagar! och vad flitiga ni är! :-) <3 Jag läste "jamade" som en katt *lol* ska det inte stavas "jammade"? Vet inte vilket svenskt ord man kan använda för "jam" när man spelar tillsammans?... Jag spelar tvärflöjt men alltför sällan för tillfället.

2 Mösstanten:

Jag tänkte också att det kanske skulle vara jammade? En bra helg i alla fall. Och ni får så mycket gjort!

Svar: Ja kanske det. Ja verkligen🙂!
Bella och David

3 Dixi Wonderland:

Mycket ni har hunnit med :)

Svar: Ja ibland är vi effektiva😛
Bella och David

4 ebba:

kul med renovering :)

Svar: Ja när det är klart😂
Bella och David

5 Emma Engström:

Låter inte som att det varit så tokigt! :D

Svar: Nä verkligen inte😀
Bella och David

Kommentera här: