Ledig Fredag

Tjoop tjoop, David bakom tangentbordet denna gång. 
 
Idag var jag ledig från jobbet, med huvudargumentet att jag behöver plugga inför kommande tenta. Eftersom jag inte älskar att sitta still vid en dator så började jag istället dagen med en liten löprunda i gryningsljuset, tyvärr hann det bli ljust alldeles för fort, jag älskar annars pannlampslöpning, speciellt så här års när frosten gör att skogen glittrar.
 
Så här glad blir man av att vara ute i det fria.
Jag brukar springa förbi ett vindskydd där jag alltid skriver i gästboken, så här års är det mest bara jag och en familj som har 3 hundar som skriver i boken, och ibland har vi träffats längs stigen också.
 
Efter min löprunda var det dags att gå till sjukgymnasten, förlåt, fysioterapeuten (svårt ord för en simpel arbetare). Jag får ont i ett knä när jag har joggat en stund, och det har varit så några månader nu, så Bella övertygade mig att det var en bra idé att kolla upp det.
Efter lite klämmande, kännande och vridande så kom fysioterapeuten fram till att mitt ena lår har lite korta muskler som gör att det stramar i knäet när jag springer, klassiskt löparknä med andra ord. En massa strech- och styrkeövningar ska nog råda bot på problemet, men tills dess får jag låta löparskorna ligga i garderoben hälsade fysioterapeuten till min bedrövelse.
När Bella kom hem ifrån jobbet släpade hon in mig i bilen och förklarade att solnedgången var så fin att vi måste åka ner till havet och kolla på den.
 
Trevlig helg på er!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Elin:

Åh så mysigt! Hoppas ni får en toppenhelg! Kram

Svar: Tack snälla du! Kram
Bella och David

2 Mösstanten:

Era inlägg gör mig så glad. Till och med när du berättar att du har ont i knät. Det är inte skadeglädje, jag lovar! Hoppas att du får ordning på det där. Men era inlägg har en sådan livskraft och optimism.

Svar: Tack vad glada vi blir att få höra så fina ord🙂
Bella och David

Kommentera här: