Mancold

David vaknade vrålsjuk igår, han låg bara och sov febrig och eländig hela dagen. Jag pysslade om honom med mediciner och åkte och handlade hans favoritglass, lemonad och annat som är gott när man är sjuk. Jag bakade en toscakaka och fixade gofika som han knappt orkade fika 
Efter fikat fortsatte David att sova och jag lagade 4-dubbel sats köttbullar och frös in en stor låda. Vi brukar försöka göra så för att ha hemgjord snabbmat dom dagar vi kommer hem och inte orkar laga nått ☺
Jag köpte den här som blir spännande att prova, det var egentligen förpackningen som gjorde att jag köpte den för ärtmjölk låter inte så gott men i mat/bak kommer det nog inte märkas om det är ärta eller mandel som mjölken är gjord på
Var in en snabbis på en tillfällig loppis som låg bredvid mataffären och hittade den här fina burken för 30 kr! Det brukar alltid vara så dyrt med burkar på loppis så jag blev glad och jag har letat efter en kaffeburk sedan David började dricka kaffe
På kvällen kände jag mig uttråkad för David bara sov så jag åkte in till stan och träffade en kompis och drack en passionsfruktdrink på Pingpong☺När jag kom hem var David lite piggare för jag hade gett honom både Ipren och Alvedon innan jag åkte (tips från syster, Ipren och Alvedon slår på olika ställen i hjärnans smärtcentrum och hjälper varandras effekt så tar man båda hjälper det mycket bättre än om man bara tar en av sorterna) och så hade han hunnit sakna mig 😍
Idag har det inte varit så många knop här hemma. Vi har tagit det lugnt och legat under en filt i soffan och läst om sjökort och annat som ingår i Davids utbildning. Nu ska jag laga linssoppa och så ska vi se en film om Chile för dit ska vi åka i februari! Så nu är det bara radio corazon som gäller så vi övar upp den lilla spanska vi kan 😛
 
Hoppas ni får hålla er friska!
 
/Bella och David
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Då är det bara att hoppas att David blir bra snart. Här hemma hos oss älddre slår inte sjukorna lika hårt nu för tiden. Peppar, peppar.

Svar: Håller tummarna att ni slipper! Det är ju så trist att vara sjuk! David mår bättre idag så om ett par dagar är han nog tillbaka på banan 🙂
Bella och David

2 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Så gulligt av dig. Krya på dig David! Vad är det ni doppar i teét förresten? :)

Svar: Tack! Nu är jag frisk och back on track🙂det är en klubba med rårörssocker
Bella och David

3 Håkan:

Chile!? Chitt va spännande!!👍

Svar: Ja omg😱 känns det haha!!
Bella och David

Kommentera här: