November

Idag sov vi till kl 12!! Förstår inte hur det gick till för vi brukar lägga oss sent på fredagar och gå upp runt 9-tiden i vanliga fall. David tror att vi är inne i ett viloläge nu, att vi ska följa naturen och vila ut efter alla projekt som vi har hållt igång med under våren och sommaren. Han har antagligen rätt 🙂Och jag är nog helt slut av jobbet, jag fick beröm här om dan av läkaren som jobbar med oss och så frågade hon mig "hur står du ut i det här kaoset" och svaret är väl att jag inte står ut så värst bra😛
Eftersom det kändes för sent för te och mackor gjorde vi pannkakor till frunch 
David stylade och vände dom i luften!
Sen klädde vi på oss och gick ut en sväng i det usla vädret. Genomgrått, dimma och duggregn som piskade oss i ansiktet. November är verkligen här nu! Det gäller att passa på att gå ut på helgen för på vardagarna hinner vi inte fånga något dagsljus, det är mörkt när vi kör till jobbet och mörkt när vi slutar
Vi gick ner till havet, det är så vackert när hav och himmel/dimma har nästan samma nyans och smälter ihop!
När vi kom hem igen hoppade jag i torra mjukiskläder och kokade en stor kopp te medan David hoppade i MC-stället för att köra iväg till en kurs med Sjöräddningen. Han ska börja läsa fartygsbefäl klass 8🙂
Under tiden som han har varit borta har jag passat på att köpa ett par julklappar till honom och syrran och allmänt bara haft det mysigt. Jag har druckit flera koppar te, lyssnat på Lisa Ekdahls nya skiva och så har jag tömt kakburken hehe. Nu kom David precis hem och vi ska laga någon middag och ha myskväll. När det är sånt här grått trötthetsväder blir det mycket filmkvällar men vi har inte sett på film från slutet på april till oktober så det känns ändå okej med alla dessa filmkvällar som blir på hösten🙂  
 
 
Hoppas ni får en bra lördagskväll!
 
/Bella och David
 
 

Kommentarer:

1 Elin:

Men åh så mycket härliga bilder på er!! Kram

Svar: Tack😀! Kram
Bella och David

2 Mösstanten:

Det ser verkligen ut som om man kan mysa även i busvädret. Jag tror att det är meningen att vi ska dra ner på takten under den här mörka tiden, faktiskt.

Svar: Ja det är väl antagligen så! Sitta inne vid brasan och läsa och sånt vilsamt och mysigt 🙂
Bella och David

3 elin:

Så härliga bilder!<3

4 Emma Engström:

Det skulle absolut kunna vara ett viloläge! Ta hand om er <3

Svar: Detsamma❤!
Bella och David

5 Elin:

Åh hoppas ni får en fin vecka!! Kram

6 Elin:

Åh hoppas ni får en fin vecka!! Kram

Kommentera här: