Helgen

I fredags var David på afterwork och kom hem så sent att jag hade hunnit somna 😛 och på lördagen åkte han iväg med sin vän Håkan för att springa Härnö trail, en halvmara i tuff terräng! Under tiden som jag tog en sovmorgon och städade min garderob och lite sånt pyssel hemma så tog sig David runt banan och fick en sån här medalj 😀
Efter att han hade kommit hem och vilat lite så piffade vi till oss för att åka in till stan och möta upp Andreas och Magda. Jag hade hårband för första gången sen jag var 12 år haha, trenden med hårband har ju övergått till att man ska ha en scarf i håret men men, är ju lantis och kan inte följa allt 😉
Såhär söta var vi i bilen ☺
Vi skulle egentligen ha åkt och sett hockey live mellan Leksand och Modo men Andreas var förkyld så vi gick på en restaurang istället som visade matchen
Har ni smakat den här? Gurka och kiwi, supergod! Bästa alkoholfria cidern enligt mig som gillar söta smaker 
Vi fick vänta i en hel timme på maten pga att det var så mycket folk på restaurangen så det var väldigt gott när vi äntligen fick mat. Efter det åkte vi hem till Andreas och Magda och såg filmen "Dan Dream". Den baserades på en sann historia om en elbil som byggdes i Danmark under 80-talet. Riktigt bra film! Vi (eller David framförallt) gillar danska filmer, dom är mycket mer spårade i sin humor än svenska filmer 
På söndagen grejade vi hemma, David fixade med isolering av taket i lilla hallen medan jag fortsatte med projektet att stänga ner trädgården inför vintern
Jag skördade det sista i trädgården, jättestora morötter och lika mycket potatis drog jag upp
Sedan spenderade jag eftermiddagen och kvällen med att beskära äppelträdet, såga av körsbärsträden som blivit för höga, kapa lite grenar i björkarna och så klättrade jag upp i rönnbärsträdet och gick lös med sågen där också. Svettigt värre! Jag orkar sällan läsa på om hur saker ska göras utan jag bara gör, så jag är lite orolig att äppelträdet ska ge upp efter min hårda behandling av det men jag fick beröm av grannen att det såg fint ut och vi ser väl till våren hur det går 😛
Sen gick jag in och lagade matlådor och kokade björnbärsmarmelad som David direkt ville smaka för att få en paus i tentapluggandet ☺
Idag har David haft sin livs första tenta med tentavakt på universitetet! Han tror att det gick bra och det tror jag också☺ Och jag har jobbat första dagen på nya jobbet, det har gått bra men jag fick migrän när jag kom hem. Det blir ofta så när det varit intensivt. Ska försöka att inte försöka vara så duktig imorgon och inse att det tar tid att lära sig. Vill liksom kunna allt direkt! 
Nu ska vi ta en kopp te och börja dra oss mot sängen.
 
Hoppas ni fått en bra start på veckan!!
 
/David och Bella 
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Åh en trämedalj! Inte illa! Vilken bra helg ni hade.

Svar: Ja passande när det var ett lopp i skogen😀
Bella och David

2 Dixi Wonderland:

Tycker du var jätte fin med hårband och vilken dröm att kunna plocka sin egna mat :D

Svar: Tack😀😀ja det är verkligen lyxigt och en härlig känsla att plocka in och laga mat av det man själv lagt mycket tid och jobb på. Belöningen är skörden🙂
Bella och David

3 Emma Engström:

Himla mysigt och så bra du passar i hårband! :D

Svar: Tack snälla du😀!
Bella och David

Kommentera här: