Helgen

I fredags efter jobbet åkte jag och Magda till Friskis och svettis där vi mötte upp Ella och så körde vi ett pass cirkelgym! Jag har bara tränat en gång sen april så det var väldigt jobbigt! Jag väste "jag döööör" till Magda efter att ha behövt stå på en tjockmatta och göra höga knän. Ledaren snappade upp vad jag sagt och sa att jag inte alls skulle dö och sen skrattade flera stycken åt mig. Jag kände mig lika opepp som en 14-åring på skolgympa 😂
Efter passet åkte jag hem till David som hade haft en ledig fredag fylld med plugg, fixande hos hans mormor och renovering hemma
Han föreslog pizza-middag och jag säger aldrig nej till pizza! Efter maten gjorde vi popcorn och tog fram godis och myste i soffan med tända ljus och såg filmen "Itsi bitsi" en dansk film som utspelade sig på 60-talet. Den var bra och bygger på en sann kärlekshistoria men det var inget lyckligt slut och mycket 60-tal = naket och droger (fast inte på ett drog-glorifierande sätt)
Lördagen ägnade David åt att spackla alla väggar och jag sprang runt och tvättade, bakade, gjorde rent grillen och planterade 30 tulpanlökar och 80 krokuslökar. Insåg dock att jag satt nästan alla tulpanlökar åt fel håll när jag redan hade grävt ner dom. Suck. 
På kvällen mötte vi upp Andreas och Magda för att grilla 😀
Vi körde på lifehacket att äta hamburgare i kaffefilter☺ 
Och David den galningen hoppade i sjön och badade!!
Sen åkte vi hem till Andreas och Magda och kollade på ett avsnitt om Lofoten, vi planerar att åka dit till sommaren ☺
Vi handlade innan grillningen och David såg den här flaskan och tänkte den där kommer Bella vilja ha. Två sekunder senare låg den i korgen 😜 men vi har inte smakat den än eftersom det känns för tidigt med glögg i oktober!
Idag har David slipat väggarna och spacklat ett lager till och målat taket på övervåningen
Jag har krattat oändliga mängder löv och nu när David har åkt på sjöräddning så ska jag måla taket på nedervåningen och städa och röja lite mer
Vi har fikat och ätit lunch utomhus under helgen, så himla mysig och fin höst! 
 
Hoppas att ni har haft en skön helg och att veckan börjar bra för er imorgon☺
 
/David och Bella

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Kanske hittar tulpanerna rätt ändå?

Svar: Haha ja jag hoppas det! Att dom dras mot solen och värmen
Bella och David

Kommentera här: