Snö och Thanksgiving

Igår vaknade vi upp till snö! 
Jag bakade havreflarn och tog fram julkaffet till David, det gick liksom inte att låta bli att få julkänslor ☺ 
Köpte den här lilla fina ljusstaken på loppis här om dan, tycker det är så bra att kunna köpa grejer på loppis och sen lämna tillbaka dom när jag tröttnat. Pengarna går till välgörenhet (Myrorna, Erikshjälpen) och det sparas på miljön. Perfekt för en person som vill ha mycket variation och snabbt tröttnar på saker ☺
På eftermiddagen kom Ann och Sanna till oss och vi lagade thanksgiving middag 
Kyckling, stuffing, sweetpotatomos, sås och ärtor & morötter☺
Och pumkinpie!
 
Om man tömmer på rårörssocker på pajen och bränner med en gasbrännare så smakar det creme brulee😀
Efter all god mat och paj kröp vi upp i soffan med chips och godis och kollade på film 💞
Och efter en lång skön sovmorgon vaknade jag till frukost som tjejerna och David hade fixat! Känner mig friskare idag och nu har tjejerna åkt hem så jag och David ska gå ut på en liten promenad i solen ☺
 
Hoppas ni har en skön helg!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Åh! Kalkonmiddag, så gott! Inga julkänslor här dock. Vi fick ingen snö.

Svar: Ja verkligen! Lyxigt att ni slipper snö hehe, David vill gärna ha snö året runt medan jag gärna skulle bo i Skåne och slippa snön
Bella och David

Kommentera här: