Helgen

Det har varit och är lite svårt att blogga just nu eftersom vi har slut på wifi hemma och jag har slut på surf på telefonen så allt hänger på att David är hemma och att han vill bjuda på lite surf.
På fredagskvällen var vi hos en kompis i hennes nya lägenhet och åt pizza, den var den bästa och största glutenfria pizzan ever, kommer lätt köpa pizza från dom igen 🙂
På lördagen fick vi skotta och sen dess har det vräkt ner snö så vi har skottat och skottat men det är inte lika illa som förra året då vi fick 160 cm snö!
Under dagen hade vi fixardag hemma och pga det så ville vi inte laga mat utan David tog fram en låda linsgryta från frysen som visade sig vara hjortronsylt haha
Så det fick bli soppa och våfflor som mat under dagen, så himla gott! Visste ni att ett hjortron innehåller lika mycket C-vitamin som en apelsin🙂?
På söndagen körde vi iväg och gjorde några ärenden och jag kände mig piffig i mitt nya pannband 
Vi åkte hem till Davids mormor och David hjälpte henne lite och jag fick blomskott från en pelargon🙂
Som tack för hjälpen fick vi den här fina tavlan som Davids mormor har målat 🙂
På eftermiddagen åkte vi hem till några vänner och åt tacomiddag och vi fick låna deras stora resväskor till våran resa. På kvällen åkte David på kursträff med sin fartygsbefälsutbildning och jag åkte hem och bakade en paj att ta med till jobbet eftersom det är min sista vecka där
Jag tror att folk tycker bäst om mig när jag slutar på jobb😉
David lyckades också skicka in sin hemuppgift i el-utbildningen som han går och han fick tillbaka den med högsta betyg! Han är så duktig och smart😀
 
Det var våran helg det, hoppas att ni har fått en fin start på veckan!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Jeanette:

Låter som en väldigt bra helg :)

Svar: Det var det :)!
David och Bella

2 Carolina:

Åh vilken härlig och trevlig helg ni haft och gott med våfflor, det är då aldrig fel! :D
Superfin tavla ni också fick utav Davids mormor!

Svar: Våfflor och pannkakor är ju bästa helgfrukosten :) Ja den är så vårig och glad den tavlan :D
David och Bella

3 Josephine:

ha ha - neeejdå, de kommer att sakna dig eftersom de nu inte får några flera pajer! ;-) Den ser ut som om en konditor har bakat den! :-)

Svar: Haha i bästa fall blir det så ;p åh tack :D!
David och Bella

4 sara:

Trevlig helg ni verkar ha haft, och gott med pizza och tacos :)

Svar: Det hade vi, perfekt mix mellan slappa, fixa och träffa folk :)
David och Bella

5 Yasmine:

Alltså åååh, nu blev jag galet sugen på hjortron hahah! Det är typ det bästa jag vet!

Svar: Haha filåt att vi frestas :p jag gillade inte hjortron förut men efter några år på myren med David så har jag börjat tycka om hjortron och i höstas var det rekordmycket hjortron så då var det kul att plocka :)
David och Bella

6 Sara Ekman:

Åh vad gott med pizza! :D och våfflor!!

Svar: Ja :D
David och Bella

7 janet:

Hemskt att vara utan wifi och surf, för hur gott det än är med pizza och hjortron (och det är det ju!) så kan man inte göra annat med det än att äta.

Den där pajen ser ju alldeles underbar ut - vad är det för paj? Svår att göra?

Svar: Eller hur! Något av det värsta som kan drabba en nu för tiden :pDet är en hallon och maräng-paj, den är inte så svår att göra men den tar lite tid pga många moment, här är receptet som jag följer till viss del, gör en annan sorts fyllning i min paj och gluten och mjölkfri

https://www.koket.se/svartvinbarspaj-med-maranghttps://www.koket.se/svartvinbarspaj-med-marang
David och Bella

8 Matilda Berlin:

Hahaha! nej vad snopet med hjortronsylten! Snygg räddning dock, hihi! kram <3

Svar: Haha ja! Våfflor var ju helt ärligt godare än linsgryta :p Kram <3
David och Bella

9 Mösstanten:

Ni gör tydligen som vi - alltså stoppar in lådorna i frysen utan att skriva vad som finns inuti. Men nu blev det ju bra i alla fall. :-)

Svar: Haha ja, det vore ju smartare att skriva på lådan men å andra sidan är det kul att bli överraskad :p
David och Bella

10 Carolina:

Sv; ja, det är så himla fint med julblomman som ensam står stark och växer. Härligt att ni också har en fin amaryllis hemma :D

Svar: Ja, den blommar nu, sen är det slut på julblommorna :)
David och Bella

Kommentera här: