Kameraskygg tjej och Vinterpromenad

Sen vi köpte en ny kamera har David börjat se ut såhär stora delar av dygnet:
Medan mina nya poser har blivit dom här:
Haha det är så jobbigt att han har börjat fota, förut var det mest jag som fotade och då var det ju han som fick lov att vara med på alla bilder. Nu har det nästan blivit tvärtom och jag gillar inte att vara med på bild, särskilt inte när han kommer i tid och otid och testar inställningar på mig. Jag kan stå med tandborsten eller göra nått annat som gör en extremt osmickrande på bild och då kommer han och testar ljus/zoom och annat. Jaja, vi får i alla fall mycket bilder till bloggen 🙂
Här kommer några fina bilder från en vinterpromenad
Den här veckan har vi jobbat och sedan hållt på med en massa vardagspyssel som att handla mat, laga matlådor, städa huset, tvätta bilen, lämna in bilen för lagning av vindrutan, snickra och så har vi lyckats välja och beställa dörrhandtag, knoppar och haspar till övervåningen🙂 Även en fika hos en vän och ett stopp på Myrorna har hunnits med och på Myrorna hittade jag fina kristallglas från märket Bohemia för bara 15 kr styck!
 
Hoppas att ni har haft en fin vecka och att ni får en skön helg!
 
/Bella och David
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Det där känner jag igen, att vara obekväm när man fotas. Men fina foton har ni alltid. Ibland tänker jag att jag borde använda en riktig kamera, men det är ju så praktiskt med mobilen och så finns allt i molnet och sedan är det bara att stoppa in bilderna i bloggprogrammet. Efter redigering förstås. Även om redigeringsmöjligheterna är begränsade när man bara använder det som finns inbyggt i paddan.

Svar: Tack :) Ja mobilen är väldigt praktisk och bilderna blir ju faktiskt bra med mobilen nu för tiden. Kamera är kul när man vill nörda ner sig eller ta bra närbilder. Men för en blogg funkar faktiskt mobilen egentligen :)
David och Bella

2 Maolion:

Vilka härliga vintriga bilder :D

Svar: Tack :D!
David och Bella

3 Yasmine:

Superfina bilder! Jag känner igen det där, fast i mitt fall är den min stackars familj som fått stå ut med att bli fotograferade i tid och otid haha! ;p

Svar: Haha kan tänka mig det, har sett att det är mycket familj och vänner på dina bilder :D
David och Bella

4 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Otroligt vacker vinterland! Haha, kul att ni får massor av bilder til bloggen av att test fotografera hela tiden fast det är jobbigt att vara med på bilder. Och du kommer tacka David för att han testar att fotografera trots att du borstar tänderna för ju mer träning ju bättre bilder! :)

Hoppas ni båda får en fin kväll!

Svar: Ja :D Haha det har du rätt i! Smart tänkt :D Han kommer ju bli proffs tillslut så jag får lida lite när han övar då ;p
David och Bella

Kommentera här: