Lite smått och gott från helgen

I lördags kom våra vänner Sanna och Ann och hälsade på hos oss. Dom hade med sig godis och snickerskakor😀
Efter massa gott fika och babbel lagade vi tacomiddag
På kvällen gick vi en promenad in till byns centrum eftersom Ann skulle åka vidare med bussen. Jag och Sanna köpte godis och myste framför brasan hemma till David var klar med sitt snickrande och då såg vi filmen Bad Seeds (Stökiga typer på svenska) som var så himla bra! Ingen av oss hade några förväntningar på den men den var både spännande och fin. Filmtips 🙂
På söndagen åkte jag och Sanna på loppis och jag köpte den här spegeln och en liten fönsterlampa för en billig peng 🙂Funderar på att måla om spegeln men har inte kunnat bestämma någon färg än....
Medan jag var på loppis fortsatte David med sitt snickrande, han håller på med en platsbyggd garderob och dörrar till våra två små förråd på övervåningen. Det kommer bli så galet fint! 
På eftermiddagen gick vi en promenad och det var så vackert vid havet! Älskar när himmel och hav/is smälter ihop färgmässigt
På kvällen var vi bjudna på middag hos ett par i byn och jag insåg att vi inte hade något att ta med oss så jag slaktade en hyacint som vi hade hemma och klippte av en kvist från en stor gran som vi har i trädgården
Det var tur att vi tog med en blomma för vi fick jättefin middag och sån här rawfood-chokladpaj med hallon till efterrätt 🙂
 
Hoppas ni hade en fin helg!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Sara Ekman:

Mums :D

2 Yasmine:

Ååh vad gott det lät med rawchokladpaj. Du råkar inte ha receptet? 😇 Mvh hon som samlar på recept haha!

Svar: Den var riktigt god! Jag har det tyvärr inte men den innehöll daddlar, nötter och mörk choklad så kanske går det att googla fram något liknande recept🙂!
David och Bella

3 Mösstanten:

Det blir kul att se resultatet av snickrandet sedan.

Svar: Det ska bli kul att visa!
David och Bella

4 Johanna:

Vilken härlig helg ni haft!

Nu blev jag sugen på tacos! :)
Skall bli kul och se slut resultatet sen :)

Tack för all låttips, skall lyssna i helgen! =)

Svar: Ja :D Haha tacos är alltid rätt! Hoppas du tycker om nån låt :)!
David och Bella

5 janet:

Åh, snickerskakor! Jag älskar sådana kakor! De är några av de absolut mest förekommande byggstenarna i den här kroppen som jag har. Min ena dotter gör vansinnigt goda kakor och andra bakverk och snickerskakorna har visat sig vara mycket förtjusta i just mig. De vinkar mig till sig hela tiden.

Svar: Livsfarligt goda :)Haha det är farligt att ha nån som gör goda kakor i sin närhet, särskilt vinkande kakor!
David och Bella

6 sara:

Mysigt, och gott! Älskar snickerskakor :)

Svar: Dom är så hysteriskt goda!
David och Bella

Kommentera här: