Perfekt is

Vi trotsade kylan i helgen och gick ut på en liten promenad ner till havet. Vantarna som ser ut som boxhandskar är världens bästa! Fick dom i julklapp av David för nått år sedan och dom är gjorda för polarexpeditioner så jag fryser aldrig om händerna när jag har dom, inte ens i 30 minus 🙂
När vi kom ner till havet såg vi att det var perfekt is! Helt blank och ca 5 cm tjock så det gick att se ner till botten och solen sken och gjorde dagen underbar 😀Vi filmade lite och David har klippt ihop och redigerat en liten film, hans första! Det var lite läskigt för vågorna hördes under isen och det knakade och lät om isen ungefär som ett träskepp knarrar i vågorna, det hörs i början av filmen
 
 
Hoppas ni gillar filmen, det kommer antagligen mer filmer framöver bara vi kommer ihåg att filma också och inte bara fota 🙂 David tyckte att det var kul att redigera film och vill bli bättre på det och jag tänker försöka lära mig jag också 🙂
 
Så himla härlig dag 💕
 
Hoppas ni har en bra vecka!
 
/David och Bella

Kommentarer:

1 Sara Ekman:

Åh så mysigt!! Fina bilder :)

Svar: Tack :)!
David och Bella

2 Maolion:

Det är så roligt med filmer för man får en bättre uppfattning om hur det verkligen var där!

Svar: Ja, det blir mer verkligt med ljud, vi borde göra film nån gång igen, vi lär ju filma en del i Chile :)
David och Bella

3 Mösstanten:

Vilken dag ni måste ha haft. Filmen ger ju liv till det hela. Jättefint!

Svar: Tack :) Det var en riktigt fin dag!
David och Bella

4 janet:

Vansinnigt vackert! Och väldigt kompentent filmat! Gillar alla skratt också. Men jag måste säga att jag är förskräckligt rädd för is på vatten, kan inte tänka mig jättemånga hemskare saker än att gå igenom isen. Vilken panik. :-/ (Tur att allt gick bra för er.)


Svar: Tack :) Det är lite obehagligt men det är ganska grunt där vi var fast det kanske inte hjälper om man väl trillar i. Isdubbarna hängde hemma dumt nog, det känns tryggare med såna runt halsen!
David och Bella

5 Josephine:

Närbilden på ismassorna där ett helt landskap kan skönjas fascinerar mig. Mycket vacker bild! Och filmen är ju kanonbra! Det lät inte alls som 5cm där i början inte… *brrr* bra att ni tog med ett stativ! Jag har köpt en sorts tre-pod som man kan fästa fast överallt men inte börjat använda den ännu. Så himla roligt att se när inspirationen sprider sig som ringarna på vattnet! <3

Svar: Tack vad kul att höra :)! nä inne vid land hörde man isen gunga på vågorna, det var lite läskigt! Vi la bara kameran på ett par vantar men nästa gång vore ett stativ en idé. Brukar du använda stativ till dina filmer :)?
David och Bella

6 Yasmine:

Sånna vantar borde jag köpa, jag fryser om händerna JÄMT!

Svar: Dom är suveräna! Rekommenderar dom verkligen :) Det bästa är när man har fotat på vintern och fingrarna är bortdomnade och så stoppar man handen i vanten och blir varm igen, inte så många vantar som brukar greja det :)
David och Bella

7 Sara:

Mysigt, och härliga bilder :)

Svar: Tack :)
David och Bella

8 Sara:

Och kommentaren ovan var från mig :)

9 Carolina:

Låter som en riktigt mysig dag! Låter både mysigt med att vara där ni befann er (även fast jag är väldigt rädd för att befinna mig på is med vatten under) och mysig video och mysiga fotografier! :D

Svar: Tak :) Haha jag var ganska rädd i början medan David tyckte det var roligt ju mer isen lät :p
David och Bella

10 ajlimullersandvik.blogg.se:

men snyggisar!!!!

Svar: Tackar :D <3
David och Bella

Kommentera här: