Tisdag i Stockholm

På nyårsdagen sov vi ut och efter frukosten gick vi ut på en promenad i solen!
Vi gick en jättelång promenad och insåg att caféet vi hade tänkt fika på inte hade öppet så vi gick hem igen och köpte fika på Ica
Vi gjorde varm choklad med grädde och på Ica hittade vi glutenfria mazariner🙂
Efter en skön dag hoppade vi på tåget och åkte hem mot norr men resan blev lite dramatisk. Tåget tvärnitade plötsligt och lokföraren ropade ut i högtalarna att dom hade fått order om att stanna pga att någon befann sig på spårområdet. Vi fick stå stilla ett tag och sedan kunde vi långsamt köra vidare. Som tur var körde inte tåget på någon stackars människa! Det var förresten likadant på vägen till Stockholm, att dom ropade ut "håll emot er i någonting, vi måste tvärnita" men den gången sa dom att det berodde på signalfel. Vi kom hem i alla fall och torpet stod kvar och elen fungerade trots stormen Alfreda 🙂
 
Hoppas ni hade fina lediga dagar över nyårshelgen!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Det var för väl att ingen människa kom till skada och att ni hade el när ni kom hem. Det var ju så många som förlorade elen. Men det kanske inte blåste som värst där ni bor?

Svar: Ja verkligen skönt! Stackars lokförare vilken skräck med folk på spåret. Det blåste mycket här men det var nog mycket värre i södra Sverige!
David och Bella

2 janet:

Fina bilder!
Läskigt med tvärnitande tåg. Jag brukar känna mig trygg när jag åker tåg eftersom jag är åkrädd i bil och flygrädd på flyg men inte är tågrädd på tåg. Får kanske omvärdera detta och bli rädd för alla fortskaffningsmedel. Sker ju tyvärr olyckor med tåg också även om jag tydligen framgångsrikt lyckats förtränga risken.
God fortsättning!

Svar: Tack :)!Jag gillar också tåg bäst men efter dom här två resorna och olyckan i Danmark känns inte tåg lika trygga längre. Men bättre än flyg är det absolut! Haha förträngning och förnekelse är det som hjälper oss fram här i livet ;)
God fortsättning!
David och Bella

3 Sara Ekman:

Så härligt med promenad i solen! :) Men läskigt med tåget!!

Svar: Ja man får njuta dom dagar som solen syns till :D Ja verkligen!
David och Bella

4 Johanna:

Vilken härlig promenad, synd på fiket, men bra med en plan b!


Och läskigt med tåget när det händer så. och de inte hinner förvarna. Men skön ingen blev påkörd iaf. Varse det handlar om människor eller djur.

Svar: Det var så skönt att gå på asfalt jämfört med all snö och is som är här i norr :p Ja det var lite läskigt men skönt att allt gick bra! En gång när vi skulle hoppa på ett tåg så kom det in helt blodigt till tågstationen för det hade kört på en älg :(
David och Bella

5 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Såg ut som en härlig promenad! :)

Alltså, jag känner igen mig så mycket när ni berättar om tågen. Åker pendeltåg i Stockholm varje dag eftersom jag bor lite på landet och det händer alltid något. Det finns alltid något som händer vilket man tyvärr tröttnar på. Jag har tröttnat sååå mycket på alla problem.

Svar: Det var det :)Åh vad segt att ha det så, särskilt när det är varje dag och det ofta händer något :(
David och Bella

6 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Åh, så härligt :D

Svar: Ja :D!
David och Bella

Kommentera här: