Vårljus!

Här har det ekat tomt några dagar och det är för att min förkylning inte ger sig. Det är samma tråkiga som hängt kvar sen nyår så helgen har varit lugn. Jag tror att jag inte blir frisk pga att jag jobbar fast att jag är sjuk, för jag vill inte att kollegorna ska drabbas men nu är jag hemma ändå. Vi åker ju snart på vårt livs häftigaste resa till Chile och då vill jag vara frisk! 
I fredags var vi ändå ut och åt med en kompis, det var så mysigt och gott!
Jag hade cravings efter pommes och behovet blev verkligen tillfredsställt! Killarna lyxade och åt pommes med parmesanost på och lammfärsburgare med cevréost, valnötter, honung, aioli och zucchini på🙂
Jag sov och vilade större delen av helgen men orkade i alla fall ta bort julpyntet och ta fram rosa kuddfodral och göra lite vårfint här hemma
Jag tog fram en pelargon från förrådet, kanske är det för tidigt? Den hade börjat spira där inne i mörkret så jag tänkte att den kan få komma fram
När solen lyser såhär på blommorna inne börjar längtan efter vår och sommar komma! Att få gräva ner händerna i jord och odla saker! Vi har så mycket olika byggprojekt och planer som vi vill göra i sommar, vi lär väl hinna ungefär 1-2 projekt haha men det är kul att tänka på allt fint och bra som vi kan göra 🙂
Det här ser lite ut som att det är en verkstad för bomber eller knarktillverkning
Men det är bara Davids lilla verkstad för att tillverka äggoljetempera 😀
Han har blandat till olika nyanser för att se vad vi vill ha för färg på garderobsdörrarna
Han har byggt så fint och stått och sågat ut gångjärn och grejat. Man kan ju nästan tro att han är snickare och inte elektriker 😀
Här är förresten en bild på handtagen vi köpt. Dörrarna är äntligen färdigmålade så vi ska skruva fast handtag och annat så kommer det gå att öppna och stänga dörrarna, yaaay! Det blir så små saker som gör en glad under en renovering tex att inte ha haft någon dörr och sedan en dörr som inte går att stänga i flera månaders tid, då känns det superlyxigt med ett dörrhandtag. Det är bra att ha det enkelt och ofunktionellt med jämna mellanrum för då blir man glad över små saker som vi tar för givet i vanliga fall🙂 
Jag bakade en pekanötspaj i helgen och oh my vad god den blev! Det funkade finfint att göra den mjölk och glutenfri 
På tal om smygfoton, här har vi ett. David tyckte att jag skulle göra plats för de nya loppis-glasen, vi bor rätt litet så kommer nya saker in måste saker bort med jämna mellanrum. Han brukar överlåta bortrensandet åt mig men ofta vill han spara saker som jag sorterat bort så det bästa är att rensa när David inte ser haha! I det här fallet hade vi några vinglas som fick ryka och båda var överens om det, dessutom hittade glasen ett nytt hem hos en kompis, perfekt 🙂
Klockan 02:40 inatt ringde Davids klocka, han och två andra killar skulle köra ner till Nyköping för en lab i utbildningen. Jag hade fixat bilfika, sånt som kan hålla en vaken när man ska köra mitt i natten och lagt in en filt och en nackkudde i baksätet på bilen haha. Jag är ju som en mormor ibland men jag tyckte lite synd om dom! 
 
Ikväll kommer han hem igen och jag längtar dels för att det blir kul att se honom men också för att vi ska se nästa avsnitt av Patty Hearst, miljadären som blev terrorist som finns på SvTplay. Väldigt spännande dokumentär och läskigt hur fort det går att hjärntvätta en person. Det ger mer förståelse för tex IS och andra terrorgrupper. För ofta tänker man "hur kan man göra så" när folk följer någon ideolgi slaviskt och tappar allt förnuft och kritiskt tänkande. 
 
Hoppas att ni har fått en bra start på veckan!
 
/Bella oh David
 
 

Kommentarer:

1 Sara Ekman:

Krya på dig!! <3 Åh vad roligt att åka till Chile :D

Svar: Tack <3! Ja det ska bli så spännande!
David och Bella

2 Maolion:

Usch, jag hoppas verkligen att du blir av med din sega förkylning snart!

Svar: Tack jag också :)!
David och Bella

3 Sara:

Mums vad mycket gott, ochvad vårfint ni gjort! :)

Svar: Tack :D!!
David och Bella

4 Yasmine:

Jag håller tummarna för att du kryar på dig snart! <3

Svar: Tack <3!!!
David och Bella

5 Mösstanten:

Ja nu får du ta hand om dig så du blir frisk till resan. Er soffhörna ser verkligen trevlig ut. Ni är kloka som tar renoveringen lite etappvis.

Svar: Jag gör mitt bästa! Tack :) Ja det är nog mer tidsbrist och sjukdom som gör att det går så långsamt men vi kan säga att vi är kloka haha ;)
David och Bella

6 janet:

Det är så fint hemma hos er! Och allt ni lagar och allt ni äter ser så gott ut! Och så verkar ni så rara och bra också, båda två.

Säg till om ni vill adoptera en rund liten tant på femtioett jordsnurr, för i så fall vet jag precis var ni hittar henne!

Svar: Men tack! Du skriver så snälla saker till oss :)! Haha ja vi har inget emot en tantadoption, om du sköter pappersarbetet och kontakten med myndigheterna så är vi på :D
David och Bella

7 janet:

Oj, glömde: Krya, krya! Och: Chile???! Va? Hur coolt? SÅ coolt!! Som sagt, fundera på den där tantadoptionen - gärna innan Chileresan.

Svar: Tack :D! Ja galet coolt! Hahaha tror du att pappersarbetet för en adoption hinner bli klart på 2 veckor? Isåfall kör vi :p
David och Bella

8 ajlimullersandvik.blogg.se:

Hoppas att du hinner bli helt kvitt virus och infektioner till chileresan :D Jag måste också rensa när min man är borta. Han är en vansinnig samlare >.<

Svar: Tack :D! Haha visst är det lite jobbigt? Ibland har David kommit hem innan jag hunnit gömma påsen och då börjar han packa upp grejer och "den hääääär är ju bra att ha kvar" och jag känner nejnejnej haha :p
David och Bella

9 Josephine:

Fotografiet på det spröda pelargonbladet tog andan ur mig! Magiskt. :-)

Svar: Men tack vilket fint beröm! Vad glad vi blir :D
David och Bella

Kommentera här: