Veckan

Den här veckan har vi inte hittat på så mycket roligt tillsammans eftersom jag har varit sjuk. David har ju varit på lab i Nyköping, jobbat och tränat men sen har han hängt i soffan med mig och tittat på film och övat spanska i appen duolingo🙂
Igår lärde han sig att säga massa bråkiga saker om sin fru tex "alla stora väskor är min frus, hon har bara stora väskor". Eller "min fru är antagligen i väskaffären, hon köper bara väskor" haha. Men han övar också på att beställa te utan mjölk och glutenfria saker på restaurang, han är så gullig 💜
 
Vi har haft gofika när David kommit hem från jobbet eftersom jag har fyllt två stora kakburkar i frysen med bondkakor och chokladbollar🙂Tycker det är så mysigt att ha ordnat varmt te, gott fika, tända ljus och en brasa lagom till att han kommer hem så han får lite vardagslyx när jag ändå är hemma
Morgonen idag började såhär vackert och nu är det helt blå himmel, 14 minusgrader, sol och gnistrande snö! 
Planen för idag var att vi skulle hjälpa en kompis med hennes flytt men jag vaknade sjukare och har fått feber igen så David fick åka iväg själv och hjälpa till med flytten. Han gjorde en stor brasa och bäddade ner mig i soffan och här har jag legat besviken på min kropp och försökt lösa melodikrysset men jag lyckades inte med hela
 
Hoppas ni har en fin lördag!
 
/David och Bella
 
 

Kommentarer:

1 Hilma Eklund:

Gud så underbar himmel du fått bild på! <3

Svar: Tack😀!❤
David och Bella

2 Yasmine:

Förstår att du var besviken på kroppen, det blir man alltid när man är sjuk! Men mysigt med lite vardagslyx tillsammans! Kram

Svar: Ja det finns ju roligare saker jag vill hålla på med än att vara sjuk men vardagslyx gör det lite roligare iaf🙂 Kram
David och Bella

3 tippellertopp.blogg.se:

Snygg himmel

Svar: Ja så fint att vakna till den😀
David och Bella

4 http://siliiins.blogg.se:

Magisk himmel! :)

Svar: Verkligen🙂!
David och Bella

5 Maolion:

Känns som du varit sjuk mycket det senaste! Hoppas att du är påväg att bli bättre på riktigt och får hålla dig frisk snart! <3

Svar: Ja det går inte över, ska till vårdcentralen imorgon och hoppas på nån hjälp så jag kan bli frisk🙂 Tack❤!!
David och Bella

6 ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag vill gärna lära mig ett nytt språk, men överväger tyska eftersom jag åker till Österrike, och Schweiziska alperna hela tiden. Tack för tips om sätt att lära sig :D

Svar: Åh vad roligt! Det finns massor av språk i appen och det är gratis så testa duolingo😀!
David och Bella

7 Mösstanten:

Hoppas att du kryar på dig snart. Skönt att du får tillfälle att mysa i alla fall.

Svar: Tack! Ja man får fördriva tiden med extra mycket mys🙂
David och Bella

8 Anonym:

Så fint. Det där garaget ser så litet och ensamt ut mitt i all snön… När jag fortfarande bodde i Sverige och var förkyld så hjälpte antingen Kanjang eller Esberitox - båda fanns (finns?) på apoteket. Om jag var mitt inne i en förkylning så gick den fortare över, men det var viktigt att fortsätta att ta elixiret några dagar till efteråt.

Svar: Tack för tipset :) ska kolla upp om det finns på apoteket!
David och Bella

9 Josephine:

Det var jag som blev "anonym" ;-)

Svar: Okej :D
David och Bella

10 janet:

Jag kan bara beställa öl på spanska. Tio stycken för det är så långt jag kan räkna. Fast så många vill jag aldrig någonsin ha. Men om jag någon gång är på resa med tio andra i sällskapet ska jag minsann briljera och beställa åt alla! (Hoppas de inte vill ha vin för då vet jag inte hur det ska gå).

Svar: Hahaha! Vin heter bara vino så det klarar du nog också :D! (Un vaso de vino porfavor)
David och Bella

11 Carolina:

Trist att du blev sjuk, hoppas att du nu mår bättre! Fint av din kille att ta och bädda om dig ordentligt innan han gick hemifrån. Otroligt vacker morgon minst sagt! :D

Sv; tack, nej det är verkligen inge vidare. Kortison har ständigt hjälpt mig men tyvärr var det även en infektion som behövde behandlas först innan jag kunde behandlas för eksem. Så nu hoppas jag verkligen att jag blir bättre :D

Svar: Tack :)! Ja han är så snäll!
Åh håller tummarna för dig att det ska bli bättre <3
David och Bella

Kommentera här: